جمعه, ۴ خرداد, ۱۴۰۳ / 24 May, 2024
مجله ویستا
توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
يک بازار الکترونيک را مىتوان به يک مرکز خريد يا فروشگاه دپارتمانى تشبيه نمود. يک بازار الکترونيک مىتواند خدمات زير را به مراجعين مجازى خود ارائه دهد: |
- ترافيک و شهرت (در نتيجهٔ فعاليتهاى تبليغاتى و با حضور مراجعين معروف) |
- نرمافزار لازم براى ايجاد فروشگاه مجازى و ميزبانى سايتها (گاهى با يک طرح واحد و سبد خريد مجازى مشترک) |
- امکانات پرداخت هزينه (از جمله قرارداد پوششى براى خريد و فروش با کارت اعتباري) |
- شرايط عمومى و مشترک فروش |
- آمار |
يک بازار الکترونيک هرچه خدمات بيشترى ارائه دهد، بازارى با جامعيت بيشتر تلقى مىگردد. |
بازارهاى الکترونيک غيرجامع زيادى وجود دارند. زيرا ايجاد آنها بسيار آسان است (مثلاً مىتواند صرفاً فهرستى از ابرلينک - Hyberlink - باشد). همچنين بازارهاى الکترونيک کمتر جامعى وجود دارند (ايجاد آنها بسيار پيچيده و گران است) که اکثر آنها بخشى از خدمات خود را (مثلاً پرداخت) بصورت محلى انجام مىدهند. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع مشتريان را هدف قرار مىدهند، ولى بازارهاى غيرجامع هم مشتريان و هم تجار را. اين هدفگيرى به هر نسبتى که باشد تا حدى بصورت فرضى است. بعنوان نمونه سايت مربوط به فروش کراوات www.onlineties.com در اصل تنها مشتريان را هدف قرار داد ولى در حدود ۳۰% حجم فروش آن به خردهفروشان که مقادير بزرگى خريد مىکند اختصاص دارد. |
در اينجا ممکن است خوانندگان بخوبى تفاوت بين مفاهيمى مانند سکوهاى فني، ارائهدهندگان حضور در وب، ابزارهاى پرداخت، نرمافزار مورد استفاده براى ايجاد وب، سايتهاى بازرگانى و سکوى بازرگانى را درک نکنند. در واقع مشکل از آنجا ناشى مىشود که اين خدمات مىتوانند بصورت جداگانه يا بصورت يک مجموعه کامل ارائه گردند. همچنين يک سرى مراحل واسطهاى نيز امکانپذير مىباشد. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع سعى در ارائه يک مجموعه کامل دارند. با اين حال و بويژه براى کشورهاى در حال توسعه لازم است به دلايل حقوقى يا قراردادي، خدماتى خارج از بسته کامل را جستجو کنند. |
همچنین مشاهده کنید
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- ملاحظات مالی
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- ابزار جستجو
- ضعف و قوت شبکه
- سیستمهای پرداخت (۲)
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- میزبان وبسایتها
- امنیت وب
- گروههای مذاکراتی
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- سیستمهای پرداخت
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- جوانب حقوقی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی ایران رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان مشهد شهدای خدمت شهادت رهبر انقلاب
هواشناسی بارش باران پلیس تهران بازنشستگان سازمان هواشناسی زمین سیل زلزله شهر تهران مترو ترافیک
خودرو قیمت خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا یارانه تورم قیمت دلار بازار خودرو مسکن ایران خودرو دلار قیمت مسکن
اصغر فرهادی سینما سریال پایتخت تلویزیون موسیقی مناظره انتخاباتی خرمشهر نماهنگ هالیوود
شهید جمهور روسیه غزه اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه چین حماس لبنان اتحادیه اروپا
فوتبال پرسپولیس استقلال استقلال خوزستان لیگ برتر نساجی والیبال بارسلونا تیم ملی والیبال ایران باشگاه استقلال رئال مادرید باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی ایلان ماسک سامسونگ کهکشان مایکروسافت اپل جنگنده
مغز قلب دیسک کمر استرس فشار خون پوست