پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
يک بازار الکترونيک را مىتوان به يک مرکز خريد يا فروشگاه دپارتمانى تشبيه نمود. يک بازار الکترونيک مىتواند خدمات زير را به مراجعين مجازى خود ارائه دهد: |
- ترافيک و شهرت (در نتيجهٔ فعاليتهاى تبليغاتى و با حضور مراجعين معروف) |
- نرمافزار لازم براى ايجاد فروشگاه مجازى و ميزبانى سايتها (گاهى با يک طرح واحد و سبد خريد مجازى مشترک) |
- امکانات پرداخت هزينه (از جمله قرارداد پوششى براى خريد و فروش با کارت اعتباري) |
- شرايط عمومى و مشترک فروش |
- آمار |
يک بازار الکترونيک هرچه خدمات بيشترى ارائه دهد، بازارى با جامعيت بيشتر تلقى مىگردد. |
بازارهاى الکترونيک غيرجامع زيادى وجود دارند. زيرا ايجاد آنها بسيار آسان است (مثلاً مىتواند صرفاً فهرستى از ابرلينک - Hyberlink - باشد). همچنين بازارهاى الکترونيک کمتر جامعى وجود دارند (ايجاد آنها بسيار پيچيده و گران است) که اکثر آنها بخشى از خدمات خود را (مثلاً پرداخت) بصورت محلى انجام مىدهند. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع مشتريان را هدف قرار مىدهند، ولى بازارهاى غيرجامع هم مشتريان و هم تجار را. اين هدفگيرى به هر نسبتى که باشد تا حدى بصورت فرضى است. بعنوان نمونه سايت مربوط به فروش کراوات www.onlineties.com در اصل تنها مشتريان را هدف قرار داد ولى در حدود ۳۰% حجم فروش آن به خردهفروشان که مقادير بزرگى خريد مىکند اختصاص دارد. |
در اينجا ممکن است خوانندگان بخوبى تفاوت بين مفاهيمى مانند سکوهاى فني، ارائهدهندگان حضور در وب، ابزارهاى پرداخت، نرمافزار مورد استفاده براى ايجاد وب، سايتهاى بازرگانى و سکوى بازرگانى را درک نکنند. در واقع مشکل از آنجا ناشى مىشود که اين خدمات مىتوانند بصورت جداگانه يا بصورت يک مجموعه کامل ارائه گردند. همچنين يک سرى مراحل واسطهاى نيز امکانپذير مىباشد. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع سعى در ارائه يک مجموعه کامل دارند. با اين حال و بويژه براى کشورهاى در حال توسعه لازم است به دلايل حقوقى يا قراردادي، خدماتى خارج از بسته کامل را جستجو کنند. |
همچنین مشاهده کنید
- میزبان وبسایتها
- امنیت وب
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- سیستمهای پرداخت
- ضعف و قوت شبکه
- جوانب حقوقی
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- ابزار جستجو
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- چکلیست برای اقدام
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- گروههای مذاکراتی
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- اینترنت
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست