یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
جوانب حقوقی
کتابهاى قطور زيادى در مورد آثار و جوانب حقوقى تجارت الکترونيک به رشته تحرير درآمده است. به اعتقاد ما نکته اصلى در تجارت، اعتماد و ارزيابى ريسک است و وارد شدن به جزئيات حقوقى بدون نتيجه مىباشد. با اين حال بهمنظور بهحداقل رساندن ريسک مسائل حقوقي، فهرستى از جوانب حقوقى مهم در ذيل آورده شده است. لازم به تأکيد است که اين موارد کليات هستند و مقررات در بعضى کشورها متفاوت مىباشد. |
- آيا قراردادهاى منعقده از طريق اينترنت معتبر هستند؟ بله به شرط آن که اسناد مکتوب يا به ثبت رسيده مورد نياز نباشد (مثلاً اسنادى که براى معاملات ملکى مورد نياز هستند). با اين حال وب سايت بعنوان يک پيشنهاد (خريد يا فروش) الزامآور تلقى مىگردد و نه يک پيام تبليغاتى ساده و غير الزامآور. |
- چگونه مىتوان بصورت انکارناپذيرى اثبات کرد که يک قرارداد مورد توافق قرار گرفته است؟ به اين منظور امضاهاى ديجيتالى مورد نياز مىباشد. بدون شناسايى ديجيتالى هويت اشخاص که مورد قبول باشد، هر يک از طرفين قرارداد ممکن است موافقتنامه را انکار نمايد. بنابراين بدون اينگونه امضاها، تنها قراردادهاى کوچک مىتوانند از طريق اينترنت منعقد شوند مگر آن که طرفهاى متعهد، به يکديگر اعتماد کامل داشته باشند. |
- مالياتبندى درصورتىکه کالاها از طريق اينترنت بارگذارى يا ارسال گردند، به دليل آن که هيچ کالاى فيزيکى حملونقل نگرديده هيچگونه عوارض و حقوق گمرکى بر آنها وضع نمىشود. با اين حال ماليات پرارزش افزوده (VAT) اعمال مىشود. |
نکته: |
اين مالياتبندى بيشتر به کشورها بستگى دارد. |
- حق تأليف يا کپى رايت بايد مراعات شود. با وجود پيشرفتهاى فنآورى جديد در اين زمينه، رعايت اين امر اغلب بصورت مجازى امکانپذير نيست. |
- ارسال نامههاى الکترونيک بصورت انبوه |
- قوانين کاربردى و دادگاههاى صالحه بايد دقيقاً در شرايط عمومى تصريح شوند. از تصميمگيرى خارج از دادگاه بايد خوددارى شود. تا آنجا که ممکن است نبايد به قوانين محکم آمريکا به دليل هزينههاى احتمالي، دادخواهى سخنى و تعهدات مربوط به کالاها تصريح شود. تصميمگيرى خارج از دادگاه سبب گرديده است. تا روندى آغاز شود که کشور مبدأ (فروشنده) برخلاف کشور دريافتکننده (خريدار) صلاحيت و قلمرو قضايى بدست آورد. |
همچنین مشاهده کنید
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- چکلیست برای اقدام
- سیستمهای پرداخت
- جایگاههای پرداخت
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- ابزار جستجو
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- هزینههای حضور در وب
- ضعف و قوت شبکه
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- گروههای مذاکراتی
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- جوانب حقوقی
- میزبان وبسایتها
- اینترنت
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- سیستمهای پرداخت (۳)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران دولت رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور پایتخت زنان آتش سوزی سازمان سنجش
خودرو قیمت خودرو دلار قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا تورم مسکن ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال لیورپول بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا
تبلیغات هوش مصنوعی ناسا اپل سامسونگ فناوری بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات روزنامه
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل