پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
میزبان وبسایتها
هر وب سايتى بايد در يک سرور (کامپيوترى که بطور مداوم به اينترنت متصل است) ميزبانى شود. (يعنى نياز به يک خط اختصاصى بصورت اجاره دارد) ولى يک ناشروب سايت نياز ندارد که صاحب يا ادارهکننده سرور خود باشد. در حقيقت بيشتر ناشرين وبسايتي، تنها فضايى را در سرور يک شرکت خارجى اجاره مىنمايند. |
اساساً يک ناشروب سه گزينه وسيع دارد: |
۱. فضايى را در يک يا چند سرور که تحت مالکيت يک شرکت خارجى است اجازه نمايد. |
- بدون نام (Domain) اختصاص خود، در اين مورد آدرس وب سايت شبيه زير خواهد بود: نام شرکت / ch. نام سرور www |
- با نام (Domain) اختصاصى (يعنى سرور مجازي): در اين حالت آدرس وب سايت بشکل زير مىباشد: com. نام شرکت. www |
مزاياى اين گزينه عبارتند از: |
سرمايهگذاى و هزينههاى عملياتى پايين و سادگى |
۲. مالک سرور يا سرورهاى خود در يک شرکت خارجى (يک شرکت خارجى مىتواند هر شرکتى باشد، مثلاً يک ارائهکننده حضور در وب (wwp) يعنى ارائهکننده حضور اينترنتى (IPP) يا ارائهکننده خدمات اينترنتى (ISP) است.) باش (يعنى ميزبان). اين يک راهحل ميانه است. |
۳. سرور / سرورها و خط اختصاصى خود را داشته باشد. |
مزيت: |
کنترل کامل، ولى پيچيدهترين و گرانترين گزينه است. |
نکته: |
وب سايتهاى چندى (مثلاً www.altern.org ، www,tripod.com ، www.geocities ، www.netscape.com که خيلى از آنها خود را سايتهاى جمعى مىنامند) ميزبانى رايگان وبسايتها را ارائه مىدهند. |
چرا آنها اين کار را انجام مىدهند؟ دست کم به سه دليل زير: |
۱. ميزبانى رايگان است ولى ايجاد سايت بايد توسط کاربر يا يک مشاور شريک و همکار ارائهکننده حضور در وب (wpp) انجام گيرد. |
۲. آدرسهاى اين وبسايتها فرمت زير را دارند: |
عبارت ديگرى که طولانى نيز هست / www.geocities.com و نمىتواند فرمت com. اسم شرکت .www باشد طبق تعاريف فوق، اين مورد مربوط به گزينه ۱ مىشود. بنابراين ناشر چنين وب سايتى براى wpp خود تبليغات رايگان مىکند (مثلاً در اين مورد Geocities). |
۳. اين استراتژى ترافيک عظيمى از کاربران ايجاد مىکند، در نتيجه ارائهکنندگان حضور در وب قادر خواهند بود با موفقيت و با پرداخت خدماتى مانند تبليغ online به بازاريابى بپردازند. |
همچنین مشاهده کنید
- ضعف و قوت شبکه
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- سیستمهای پرداخت (۲)
- اینترنت
- چکلیست برای اقدام
- جوانب حقوقی
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- جایگاههای پرداخت
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- میزبان وبسایتها
- هزینههای حضور در وب
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- ملاحظات مالی
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- گروههای مذاکراتی
- پست الکترونیک
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست