پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
بيشتر کسب و کارهاى الکترونيک جديد توسط توليدکنندگان يا عمدهفروشان / خردهفروشان سنتى ايجاد شدهاند و آنها را در بيشتر موارد مشکلات ناشى از فروش از راه دور را کمتر از ميزان واقعى برآورد مىکنند. اين موضوع بويژه براى کاربردهاى B-to-B حاد مىباشد. در تلاش براى به حداقل رساندن اتفاقات ناخوشايند و غيرهمنتظره در زير به فهرستى از مشکلات ناشى از فروش راه دور اشاره گرديده است: |
- بستهبندي، نوشتن نشاني، تمبر زدن، حمل کردن |
- مديريت کالاهاى معيوب و مرجوعي |
- انبارداري، مديريت موجودي |
- کالاهاى فروش نرفته |
- مديريت پايگاههاى اطلاعات مربوط به مشتريان و اقدامات افزايش وفاداري |
- وصول مطالبات و اقدامات حقوقي |
- کاربرگ مربوط به صادرات |
بسيارى از خردهفروشان اينترنتى مشکلات فوق را از طريق استخدام کارشناسان و مشاورينى با تجربه در زمينه سفارش با پست، حل نمودهاند. |
در نهايت بايد اذعان نمود که به کمک اينترنت، موجودى کالاها بهطور قابل ملاحظهاى کاهش يافته است و تجار الکترونيک تنها يک جايگاه مجازي، بدون سر و کار داشتن با کالاهاى فيزيکى را مديريت مىنمايند. اين نظريه وجود دارد که توليدکنندگان کالاهاى فروش رفته در مقادير کم را مستقيماً به خريداران تحويل دهند (يعنى حمل قطرهاي). |
در واقع اين امر تنها در صورتى امکانپذير است که: |
- توليدکنندگان مجهز بوده و بخواهند مقادير کوچک را حمل کنند. براى ترغيب آنها به انجام سرمايهگذارى لازم، حجمهاى پيشبينى شده بايد بزرگ باشند. |
- يک سيستم مؤثر تحويل کالا / پستى در دسترس باشد، که تنها در بعضى کشورها امکانپذير است. |
دستيابى به اين حمل قطرهاى واقعاً استثنايى است. حتى غولهاى تجارت الکترونيک مانند آمازون بايد مقادير حجيمى از موجودى را نگهدارى نمايند. |
کشورهاى در حال توسعه اغلب با مشکلاتى در حمل مقادير که به واسطه خسارات، تأخيرات و هزينههاى سنگين محموله مواجه هستند. براى کاهش اين مشکلات مىتوان از خدمات پست کردن مجدد (که مثلاً توسط www.tnt.com ارائه مىشوند) استفاده نمود. به موجب اين طرح بستههاى کوچک بهصورت فله (مثلاً يک بار در هفته) به يک کشور ارسال مىشوند و براى توزيع در اختيار پست محلى قرار مىگيرند. |
همچنین مشاهده کنید
- گروههای مذاکراتی
- هزینههای حضور در وب
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- جایگاههای پرداخت
- ضعف و قوت شبکه
- میزبان وبسایتها
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- سیستمهای پرداخت (۲)
- پست الکترونیک
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- جوانب حقوقی
- چکلیست برای اقدام
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- ملاحظات مالی
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- امنیت وب
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست