یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
بيشتر کسب و کارهاى الکترونيک جديد توسط توليدکنندگان يا عمدهفروشان / خردهفروشان سنتى ايجاد شدهاند و آنها را در بيشتر موارد مشکلات ناشى از فروش از راه دور را کمتر از ميزان واقعى برآورد مىکنند. اين موضوع بويژه براى کاربردهاى B-to-B حاد مىباشد. در تلاش براى به حداقل رساندن اتفاقات ناخوشايند و غيرهمنتظره در زير به فهرستى از مشکلات ناشى از فروش راه دور اشاره گرديده است: |
- بستهبندي، نوشتن نشاني، تمبر زدن، حمل کردن |
- مديريت کالاهاى معيوب و مرجوعي |
- انبارداري، مديريت موجودي |
- کالاهاى فروش نرفته |
- مديريت پايگاههاى اطلاعات مربوط به مشتريان و اقدامات افزايش وفاداري |
- وصول مطالبات و اقدامات حقوقي |
- کاربرگ مربوط به صادرات |
بسيارى از خردهفروشان اينترنتى مشکلات فوق را از طريق استخدام کارشناسان و مشاورينى با تجربه در زمينه سفارش با پست، حل نمودهاند. |
در نهايت بايد اذعان نمود که به کمک اينترنت، موجودى کالاها بهطور قابل ملاحظهاى کاهش يافته است و تجار الکترونيک تنها يک جايگاه مجازي، بدون سر و کار داشتن با کالاهاى فيزيکى را مديريت مىنمايند. اين نظريه وجود دارد که توليدکنندگان کالاهاى فروش رفته در مقادير کم را مستقيماً به خريداران تحويل دهند (يعنى حمل قطرهاي). |
در واقع اين امر تنها در صورتى امکانپذير است که: |
- توليدکنندگان مجهز بوده و بخواهند مقادير کوچک را حمل کنند. براى ترغيب آنها به انجام سرمايهگذارى لازم، حجمهاى پيشبينى شده بايد بزرگ باشند. |
- يک سيستم مؤثر تحويل کالا / پستى در دسترس باشد، که تنها در بعضى کشورها امکانپذير است. |
دستيابى به اين حمل قطرهاى واقعاً استثنايى است. حتى غولهاى تجارت الکترونيک مانند آمازون بايد مقادير حجيمى از موجودى را نگهدارى نمايند. |
کشورهاى در حال توسعه اغلب با مشکلاتى در حمل مقادير که به واسطه خسارات، تأخيرات و هزينههاى سنگين محموله مواجه هستند. براى کاهش اين مشکلات مىتوان از خدمات پست کردن مجدد (که مثلاً توسط www.tnt.com ارائه مىشوند) استفاده نمود. به موجب اين طرح بستههاى کوچک بهصورت فله (مثلاً يک بار در هفته) به يک کشور ارسال مىشوند و براى توزيع در اختيار پست محلى قرار مىگيرند. |
همچنین مشاهده کنید
- سیستمهای پرداخت
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- هزینههای حضور در وب
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- امنیت وب
- پست الکترونیک
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- ضعف و قوت شبکه
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- جوانب حقوقی
- ابزار جستجو
- اینترنت
- جایگاههای پرداخت
- میزبان وبسایتها
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- سیستمهای پرداخت (۲)
- چکلیست برای اقدام
- ملاحظات مالی
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران پاکستان جنگ رئیسی گشت ارشاد امام خمینی
هواشناسی تهران تصادف پلیس شهرداری تهران قتل سیل وزارت بهداشت فضای مجازی کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت خودرو مالیات خودرو بانک مرکزی دلار بازار خودرو قیمت طلا سایپا ارز مسکن ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی سریال سینمای ایران تلویزیون سریال پایتخت موسیقی سینما فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران سپاهان بارسلونا
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری گوگل سامسونگ اپل ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون
دندانپزشکی خواب بارداری کاهش وزن مالاریا