چهارشنبه, ۳ مرداد, ۱۴۰۳ / 24 July, 2024
مجله ویستا

۸ نکته درباره تزیینات دیواری


۸ نکته درباره تزیینات دیواری
۱) تزئینات دیواری خانه مجموعه‌ای متنوع از لوسترهای دیواری، شمعدان‌های دیوارکوب، مجسمه‌ها و نقش‌برجسته‌ها، تابلوهای نقاشی و عکس، پوستر و تزیینات صنایع دستی و... است که باید هماهنگ و متوازن کنار هم قرار بگیرد. این هماهنگی در رنگ و اندازه و جنس این تزیینات اثر می‌گذارد و حاصل جمع آنها، سلیقه صاحب‌خانه را نشان می‌دهد.
۲) پیش از آویختن چیزی به دیوار، خوب به آن توجه کنید و جای آن را با دقت انتخاب کنید، دیوارهای سوراخ شده و لکه‌دار منظره‌ای ناخوشایند دارند.
۳) در خانه کوچک از تعداد زیادی قاب و آویز شمعدان برای دیوار استفاده نکنید. می‌توانید از قاب‌های وسیع و دلبازی استفاده کنید که هه توجه مخاطب را جلب کنند. این قاب‌ها را با توجه به روحیه و عقیده و البته رنگ و سبک مبلمان، انتخاب کنید و با چراغ دیواری ساده‌ای به آن نور بتابانید.
۴) قاب‌های فلزی اغلب مناسب شرکت‌ها و اداره‌ها است که روح صمیمی خانه را خنثی می‌کنند. این قاب‌ها را اگر ضروری است، با دقت انتخاب کنید.
۵) قاب‌ها به خصوص قاب‌های بزرگ را به‌طور دقیق وسط دیوار بیاویزید نه خیلی پایین و نه خیلی بالا و در هر ارتفاعی که قاب اول را می‌زنید، قاب‌های بعدی را هم در همان ارتفاع بزنید تا چیدمان خانه آشفته و بازار شام نشود.
۶) اگر به نقاشی علاقه دارید و تابلونقاشی برای منزل در نظر می‌گیرد، تا حدودی به سبک‌های نقاشی نزدیک شوید و دو سبک متضاد را کنار هم آویزان نکنید. برای مثال، یک تابلوی رنسانسی را در کنار یک تابلوی مدرن آبستره یا صورتک آفریقایی نیاویزید با این کار هم روح خانه را یک دست و صاحب شخصیت ویژه می‌کنید و هم از انتقاد مهمانان اهل مطالعه در امان هستید.
۷) در اتاق خواب از پوسترهای ارزان قیمت با رنگ‌های خشن برای مثال، قرمز و مشکی و یا زرد و مشکی استفاده نکنید، اضافه‌ها، عکس‌ کهنه و بریده‌های مجله را از دیوارها جدا کنید و در اتاق تمیز، ملایم و خلوت به خواب بروید.
۸) مانند همیشه می‌گوییم خودتان خلاق باشید. با چوب بامبو، حصیر و طناب‌ کنفی ضخیم و هر چه که در دسترس شما است، قاب‌های ابتکاری بسازید و راه‌های متعدد را برای قرار دادن، برای مثال عکس عروسی‌تان در قاب ساخته خود آزمایش کنید. این کار شما را خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند و هدف اصلی خانه‌آرایی ایجاد حس مطبوع در فضای خانه است.
منبع : روزنامه سلامت