جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
قرارگاه مذهبی - The Mission
سال تولید : ۱۹۸۶
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : گُلرکرست
کارگردان : رولند جافی
فیلمنامهنویس : رابرت بولت، برمبنای داستانی نوشته خودش.
فیلمبردار : کریس منگس
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : رابرت دنیرو، جرمی آیرونز، ری مکآنالی، ایدان کوئین، چری لونگی، رانلد پیکاپ، چاپ لو و لیام نیسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۵ دقیقه.
آمریکای جنوبی، دهه 1750. یک کشیش ژزوئیت به نام «گابریل» (آیرونز) وارد جنگلی بالای آبشارهای ایگوآتسو میشود و به سرخپوستان گوآرانی برمیخورد که قبلتر یکی از همکاران او را کشتهاند. با این حال قرارگاه هیأت مبلغان مذهبی سان کارلوس را راه میاندازد. ژزوئیتها، علاوه بر تبلیغ مسیحیت، به سرخپوستانی که در مستعمرههای اسپانیا و پرتغال زندگی میکنند نیز برای خودکفائی، راه و روش کشاورزی را میآموزند. طبق عهدنامه رُم، اداره این هیأتهای تبلیغی از حوزه قضائی اسپانیا (که بردهداری را ممنوع اعلام کرده است) خارج و به پرتغال واگذار میشود که موافق بردهداری است. «کاردینال آلتامیرانو» (مکآنالی) نیز از سوی واتیکان برای تصمیمگیری درباره انحلال این قرارگاهها، اعزام میشود. در این بین «کاپیتان رودریگو مندوزا» (دنیرو) بر سر زنی بهنام «کارلوتا» (لونگی) با برادرش «فلیپه» (کوئین)، مشاجره میکند و او را میکشد. سپس برای خلاصی از عذاب وجدانش، در حالی که به جبران گناهش تعداد زیادی سپر را با خود حمل میکند، بهدنبال «گابریل» راه میافتد و بهعنوان یک ژزوئیت در آن قرارگاه پذیرفته میشود. «آلتامیرانو» که به شدت از سوی پرتغالیها تحت فشار قرار گرفته، از سوی کارلوس بازدید میکند و تحت تأثیر زندگی سعادتمندانه بومیان آنجا قرار میگیرد، با این حال به «گابریل» میگوید که باید این قرارگاه را بهپرتغالیها واگذار کنند و مقاومتی از خود نشان ندهند، وگرنه تکفیر خواهند شد. در حالی که «گابریل»، به خدا روی میآورد. «مندوزا» با کمک دیگر کشیشها، یک گروه مقاومت تشکیل میدهد؛ با این حال نیروهای مسلح سر میرسند و سرانجام «گابریل» و «مندوزا» کشته میشوند.
* فیلمی حماسی، که موضوع و دستمایهای حماسی ندارد و بهرغم برخورداری از درونمایههای مذهبی، بیشتر به سمت یک داستان دراماتیک و پُرحادثه، که بر پایه رابطه دوگانه «پدر گابریل» و «کاپیتان مندوزا» شکل گرفته، پیش میرود. محل وقوع ماجرا جنگلهای برزیل است و تصویرپردازی جالب توجه آن، در جهت تقویت روح شاعرانه اثر - در مقابل القای احساس انقلابی گری آن - است. مضافاً اینکه در آخر، فیلم، پس از نوشتههای پایانی، با نمای درشتی از چهره نماینده واتیکان خاتمه مییابد و تماشاگر زیر بار نگاه مستقیم و سنگین او، ساکن ترک میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
عراق انتخابات دانشگاه تهران حماس حسن روحانی مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس شهید مطهری
ایران بارش باران هواشناسی یسنا هلال احمر قوه قضاییه روز معلم تهران سیل معلم پلیس شهرداری تهران
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی سایپا کارگران ارز
عمو پورنگ سریال موسیقی پردیس پورعابدینی تلویزیون صداوسیما عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه اوکراین چین نوار غزه انگلیس
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام بازی سپاهان لیگ برتر ایران رئال مادرید
هوش مصنوعی کولر گوگل تلفن همراه همراه اول تبلیغات اینستاگرام اپل
خواب فشار خون کبد چرب چاقی رابطه جنسی