چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه موردی: شهر اصفهان)
در محیط رقابتی امروز ضروری است که مدیران مؤسسات، توانائیهایشان را در تعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخشهائی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند، توسعه دهند. مدیران مؤسسات باید تشخیص بدهند که چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و چگونه نقاط قوت مؤسسه با نقاط قوت رقبایشان مورد مقایسه قرار میگیرد. هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش میباشد و معمولاً هدف نهائی ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص و یک گروه مشتری ویژه میباشد، که این ایجاد تعهد یک فر آیند شامل مراحل معرفی، آشنائی، ترجیح و در نهایت در
صورت موفقیتآمیز بودن محصول ایجاد وفاداری میباشد.
تبلیغات بیشتر مقدمات مراحل معرفی و آشنائی یافتن را فراهم میسازد، در حالیکه عواملی از قبیل قیمت، شرایط فروش اقساطی مناسب، کیفیت محصول، شهرت نام تجاری از عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان میباشند و عوامل از قبیل خدمات پس از فروش و ضمانتنامهها میتوانند باعث ایجاد رضایت و در نهایت وفاداری در مشتری شوند.
علی صنایعی ـ دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سعیده کتابی ـ استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
حیدر مرتضی پور هلق ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
سعیده کتابی ـ استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
حیدر مرتضی پور هلق ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست