یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
تاثیر دوربین دیجیتال بر عکاسی تبلیغاتی
همه می دانیم ما در مملکتی زندگی می کنیم که معمولا" ابتدا تکنولژی مدرن به آن وارد می شود سپس بعد از سپری شدن مدتی ، فرهنگ استفاده از آن در بین مصرف کنند گان آن تکنولژی جایگاه خود را پیدا می کند. مدت زمان لازم برای ارتقاء درک عمومی جامعه نسبت به گونه های مختلف تکنولژی ، در موارد مختلف فرق می کند. گاهی به دلایل گوناگون این مرحله بسیار طولانی می شود ( مانند فرهنگ راندن اتومبیل که هنوز به جایگاه شایسته ای در کشور ما نرسیده است )، گاهی نیز در عرض چند سال تقریبا" به جایگاه حقیقی خود نزدیک میگردد ( مانند فرهنگ استفاده از تلفن همراه ) در کشورهای صنعتی ، دوربین دیجیتال با قبلیتهای خاص خودش به عنوان یک ابزار در کنار دیگر ابزارها ، در اختیار عکاسان تبلیغاتی قرار گرفت اما در ایران قبل از اینکه عکاسان از آن بهره مند شوند ، در بین سفارش دهندگان عکسهای تبلیغاتی رواج یافت و طبیعتا" به جای آنکه با این وسیله عکاسی کنند از آن به عنوان یک اسکنر اجرام سه بعدی استفاده کردند .
ابتدا تصور می شد که در پی این اتفاق وارونه که در کشور ما رخ داد ، عکاسی تبلیغاتی در ایران به ورطه سقوط برود چرا که از یک طرف عکسهایی که توسط افراد غیر عکاس گرفته می شد غالبا" فاقد ظرافتهای فنی ، فکری و حسی بود و از طرف دیگر بیم آن می رفت که حجم سفارشات عکاسی به شدت تنزل کند که در این صورت سرنوشت استودیو های عکاسی تبلیغاتی به تعطیلی و یا تغییر کاربری ختم می شد. اما نه تنها چنین اتفاقی به وقوع نپیوست و نمی پیوندد بلکه به عقیده من این وارونگی در نوع برخورد با تکنولژی ، استثنا" این بار سبب پیشرفت عکاسی تبلیغاتی در ایران خواهد شد چرا که رواج دوربین دیجیتال در بین عموم مردم از جمله تولید کنندگان ، شرکتهای تبلیغاتی و طراحان گرافیست سبب افزایش شناخت عمومی نسبت به عکس و قابلیتهای بالقوه آن شده است و همچنین هموار شدن مسیر دستیابی به یک عکس معمولی ، توسط دوربین دیجیتال ، باعث شد تا سطح توقع سفارش دهندگان عکسهای تبلیغاتی نسبت به کارهای حرفه ای عکاسان ، افزایش یابد. این موضوع سبب شده است تا عکاسی تبلیغاتی در ایران مسیر تخصصی تر شدن را طی نماید. امروزه در ۹۵ درصد از سفارشات ، دید عکاسانه و یا مهارت فنی بالا و یا هر دو اینها از جانب سفارش دهنده جستجو می شود. من به عنوان عضوی از جامعه عکاسان تبلیغاتی ، وقوع این تحول را آن هم در یک مدت زمان کوتاه ، به فال نیک می گیرم.
http://kiani.akkasee.com/plist/۸
منبع : مطالب ارسال شده
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس حجاب دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد پاکستان رئیسی امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی تهران سیل پلیس شهرداری تهران قتل کنکور وزارت بهداشت فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم مالیات
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم فیلم مهران مدیری کتاب
خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی فوتسال جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور سپاهان باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران بارسلونا
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ ناسا اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون نخبگان
دندانپزشکی خواب کاهش وزن بارداری مالاریا