دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا
پارادایمهای زیباییشناسی هنر معاصر
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۳-۷
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۳۸
رده دیویی : ۷۰۹.۰۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در سیزدهمین شمارگان از این مجموعه، نخست، مراتب هنر غربی بازگو شده که عبارتاند از: 'هنر عام کلاسیک'، 'هنر آوانگار و خاص'، 'هنر مبتذل و سطحی'. در ادامه مبانی اندیشهی نظری و فلسفی هنر مدرن از دیدگاه فیچینو و دکارت بازگو میشود. از دیدگاه دکارت انسان در دنیای حکم عقل خود بنیاد خویش، هنر و تجربهی هنری را میسنجد و آنها را چونان ابژه، بازنمود میکند. در ساحت علم دکارتی، همدلی با اثر هنری از بین میرود و حقیقت اثر، خود را از ما میپوشاند و دیگر حجاب از چهره برنمیگیرد و راز خود را آشکار نمیکند و به زبان نمیآید. سرانجام مبانی سوبژکتیو دکارتی هنر مدرن، معرفی و تشریح میگردد که عبارتاند از: خلاقیت ذهنی در برابر الهام، نبوغ نفسانی در برابر منشأ نیت متعالی، سنتشکنی و نوآوری، ابهام، و زیبایی و زشتی معیار شناخت حس فردی. به تصریح نگارنده: 'اکنون در دنیای پست مدرن، زیباییشناسی شرقی در حال وقوع است. هنر مدرن در نهایت، تحقق مبانی زیباییشناسی در تفکر دکارت و کانت بود که در دنیای کنونی و در دورهی مدرن، حیات آدمیان را در نظر و عمل دربرگرفته است'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۳-۷
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۳۸
رده دیویی : ۷۰۹.۰۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در سیزدهمین شمارگان از این مجموعه، نخست، مراتب هنر غربی بازگو شده که عبارتاند از: 'هنر عام کلاسیک'، 'هنر آوانگار و خاص'، 'هنر مبتذل و سطحی'. در ادامه مبانی اندیشهی نظری و فلسفی هنر مدرن از دیدگاه فیچینو و دکارت بازگو میشود. از دیدگاه دکارت انسان در دنیای حکم عقل خود بنیاد خویش، هنر و تجربهی هنری را میسنجد و آنها را چونان ابژه، بازنمود میکند. در ساحت علم دکارتی، همدلی با اثر هنری از بین میرود و حقیقت اثر، خود را از ما میپوشاند و دیگر حجاب از چهره برنمیگیرد و راز خود را آشکار نمیکند و به زبان نمیآید. سرانجام مبانی سوبژکتیو دکارتی هنر مدرن، معرفی و تشریح میگردد که عبارتاند از: خلاقیت ذهنی در برابر الهام، نبوغ نفسانی در برابر منشأ نیت متعالی، سنتشکنی و نوآوری، ابهام، و زیبایی و زشتی معیار شناخت حس فردی. به تصریح نگارنده: 'اکنون در دنیای پست مدرن، زیباییشناسی شرقی در حال وقوع است. هنر مدرن در نهایت، تحقق مبانی زیباییشناسی در تفکر دکارت و کانت بود که در دنیای کنونی و در دورهی مدرن، حیات آدمیان را در نظر و عمل دربرگرفته است'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست