جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
یک چیز درست - ONE TRUE THING
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : هاری آفلند و جسی بیتن
کارگردان : کارل فرانکلین
فیلمنامهنویس : کارن کرونر، بر مبنای رمانی نوشتهٔ آنا کوئیندلن
فیلمبردار : دکلان کوئین
آهنگساز(موسیقی متن) : کلیف ایدلمن
هنرپیشگان : ویلیام هرت، مریل استریپ، رنه زلوگر، تام اورت اسکات، لارن گراهام، نیکی کات، جیمز اکهاوس و پاترین برین
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه
اواخر دههٔ ۱۹۸۰. ̎الن گالدن̎ (زلوگر)، فارغالتحصیل دانشگاه هاروارد، مستقل زندگی میکند و مشغول نوشتن مقالهای تحقیقی برای نشریهٔ ̎نیویورک مگزین̎ است. پدرش، ̎جرج̎ (هرت)، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، به او اطلاع میدهد، مادرش، ̎کیت̎ (استریپ) بهدلیل آن که باید در آیندهٔ نزدیک عمل جراحی شود، به مراقبتهای ̎الن̎ در خانه نیازمند است. از طرف دیگر ̎الن̎ نیز تصمیم دارد خود را از مشکلاتی که در رابطه با محبوبش، ̎جوردان̎ (کات) پیش آمده، دور نگه دارد و در عینحال بهکارش برای مجله ادامه دهد. اما واقعیت این است که ̎الن̎ چندان هم رابطهٔ خوبی با مادرش ندارد. ̎الن̎ وقتی به خانه میرود و خود را در تار عنکبوت فعالیتهای مخصوص ̎طبقهٔ متوسط آمریکائی̎ او اسیر میبیند، وحشت میکند؛ اما وقتی با خود فکر میکند شاید این آخرین باری باشد که در میان خانواده عید کریسمس و شکرگزاری را میگذراند، در رفتارش تجدید نظر میکند؛ ولی زمانیکه مشکلات قدیمی خانواده باز هم مطرح میشوند، بروز تنش امری است حتمی...
● اثری نیمه سرگذشتنامهای دربارهٔ ̎آنچه را که داری دوست بدار، بهجای آنکه برای چیزهائی که نداری، افسوس بخوری.̎ و اینکه مردان چقدر خودخواه و احمق هستند! ̎اینجا استریپ نقش مادری را بازی میکند که بر اثر ابتلا به سرطان میمیرد.̎ همین یک جمله آخر میتواند شما را ترغیب به دیدن فیلم کند یا اینکه باعث بشود به کلی دور آن را خط بکشید. یک چیز درست در ادامهٔ سنت ملودرامهای خانوادگی ساخته شده و، بر خلاف انتظار، جزء بازیهای خوب بازیگران اصلی، چیز دیگری نیز در چنته دارد: رابطهٔ دو زن متفاوت از دو نسل که در سینمای آمریکا کمتر به آن پرداخته شده است. با اینهمه، فرانکلین قطعاً کارگردان مناسب پروژه نبوده، بهخصوص از نظر رابطهای که با بازیگر زن اصلی خود نداشته است (مثل رابطهٔ جان کاساوتیس و جینا رولندز). او البته، هوشمندانه، به بازیگرانش اجازهٔ بازی داده و از هنرنمائیهای فیلمسازان متظاهر معاصر احتراز کرده است. برای تماشاگر سینمادوست، در صحنههائی، ̎برداشت̎ از مرا در سینت لوئیس ملاقات کن (وینسنت مینهلی، ۱۹۴۴)، زندگی شگفتانگیزی است (فرانک کاپرا، ۱۹۴۶) و فریادها و نجواها (اینگمار برگمان، ۱۹۷۳) قابل تشخیص است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه