دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا
گمشده ای به نام مهندسی کشتی
یکی از مباحث مهمی که در دنیای امروز کشتی کاربرد زیادی داشته و از ارکان مهم برای پیروزی در هر میدانی محسوب می شود مساله مهندسی کشتی است و متاسفانه این موضوع اکنون در طول مبارزات کشتی گیران ما کمتر دیده می شود و اصل مبارزات آنها بیشتر بر روی قدرت جسمانی استوار شده است.
در صورتی که اکنون با قوانین جدید و زمان اندک ، کوتاه ترین راه ممکن برای رسیدن به امتیاز پیروزی مد نظر است و این مساله را می توان به وضوح در نحوه مبارزات کشتی گیران مطرح دنیا مشاهده کرد.
برنامه داشتن در هر بخشی از تشک کشتی ، عکس العمل و دفاع عاقلانه در مقابل حمله حریف ، اجرای صحیح فنون بر روی نقاط کلیدی بدن کشتی گیر مقابل ، به طوری که وی فرصت بدل کاری را پیدا نکند، چگونگی حفظ امتیاز، حمله به موقع و استفاده از کوچکترین اشتباهات حریف از جمله مواردی است که در روند مبارزات یک کشتی گیر سهم بسزایی داشته و در واقع می توان گفت که کلید اصلی رسیدن به پیروزی های بزرگ است.
در کشتی امروز دنیا بوایسیار سایتی اف از جمله کشتی گیرانی است که با تکیه بر همین موضوع توانسته از سکوی رقابت های جهانی و المپیک بالا برود. وی کشتی گیری است که در مقابل هر حریفی برنامه دارد و آنقدر فنون زیادی را تمرین کرده که در اصطلاح این فنون در بدن او جا افتاده است و در موقع لزوم نیز آنها را براحتی بر روی حریفان به اجرا می گذارد.
اما در همین پیکارهای جهانی مجارستان ملی پوشان کشورمان تنها با آنالیز فیلم کشتی های حریفان اطلاعات ذهنی را نسبت به آنها پیدا کرده و در عمل نتوانستند طرح ریزی و نقشه ای هدفمند را در مقابلشان به اجرا بگذارند.
در این میان قصد داریم به مبارزه رشاد منصوراف و تقی داداشی در مرحله ضربدری رقابت های لیگ برتر نیز اشاره کنیم. رشاد منصوراف قهرمان رقابت های جهانی مجارستان در تایم اول پس از واگذار کردن یک پوئن به تقی داداشی تنها کاری که انجام داد این بود که از عقب نشینی داداشی نهایت استفاده را برد و با بیرون راندن پای او در دو مرحله توانست پیروزی در این تایم را به نام خود ثبت کند.
وی در زمان دوم نیز خیلی راحت و با یک کشتی حساب شده کار کرد و توانست امتیاز پیروزی بخش خود را جمع کرده و داداشی را شکست دهد. البته داداشی در این میدان تا حدودی از پیش باخته بود، زیرا آنقدر منصوراف را برای وی بزرگ و دست نیافتنی جلوه دادند که او دچار استرس شد و همین مساله نیز نیمی از انرژی مطلوب او را کم کرد.
در مجموع نظیر سایتی اف و منصوراف در دنیای پرهیاهوی کشتی کم نیستند و در مبارزات کشتی گیران داخلی نظیر مراد محمدی ، مسعود مصطفی جوکار، مهدی حاجی زاده ، علیرضا حیدری و علیرضا رضایی نیز می توان تا حدود بسیار زیادی از مهندسی کشتی را پیدا کرد.
از طرفی ما جوانهای آینده داری نظیر میثم مصطفی جوکار، رضا یزدانی ، سعید ابراهیمی و امید مرادی گنجی را نیز در اختیار داریم که با نگاهی به سبک کشتی های آنها می توان به وضوح شمه ای از مهندسی کشتی را یافت. منتهی باید آنها را در مسیری درست هدایت کرد و از حالت محدود شدن به یکی دو فن خارج نمود.
زیرا ممکن است اسلحه آنها فقط در یک میدان بین المللی مهم کارکرد داشته باشد و مطمئنا در صورت کسب عناوین جهانی و المپیک ، حریفان آنها در اصطلاح دستشان را خوانده و براحتی نحوه مبارزات آنها را با یک آنالیز و بازبینی کوتاه فیلم دیدارهایی که برگزار می کنند یاد بگیرند.
در هر صورت بحث مهندسی کشتی مقوله ای بسیار پیچیده و بزرگی است که تنها بخشی از آن را به رشته تحریر درآورد.
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران بالگرد سقوط بالگرد شهادت شهادت ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم
هلال احمر سردار رادان تهران هواشناسی پلیس سانحه بالگرد رئیسی مشهد سیل سیل مشهد بارش باران سیلاب آموزش و پرورش
یارانه بورس قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا دلار بازار خودرو بازنشستگان حقوق بازنشستگان ایران خودرو مالیات
سینما هنرمندان تلویزیون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی کنسرت سینمای ایران نمایشگاه کتاب لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی کتاب
قرآن
روسیه رژیم صهیونیستی سوریه اتحادیه اروپا غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس چین لبنان
فوتبال پرسپولیس ابراهیم رییسی استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس تراکتور بازی بارسلونا
سامسونگ هوش مصنوعی موبایل فناوری تبلیغات اپل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی استرس آلزایمر سازمان غذا و دارو کاهش وزن افسردگی رابطه جنسی