چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
حرکتهای شبانه - Night Moves
سال تولید : ۱۹۷۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : رابرت م. شرمن
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : آلن شارپ
فیلمبردار : بروس سورتیس
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل اسمال
هنرپیشگان : جین هاکمن، جنیفر وارن، ادوارد بینز، هریس یولین، کنت مارس، جیمز وودز، جان کرافورد، جانت وارد، آنتونی کاستلو و ملانی گریفیث.
نوع فیلم : رنگی، ۹۹ دقیقه.
«آرلنه آیورسن» (وارد)، ستاره سابق سینما، «هاری مازبی» (هاکمن)، ستاره پیشین فوتبال آمریکائی را که اکنون کارآگاه خصوصی است، برای یافتن دختر نوجوان فراریاش، «دِهی» (گریفیث) استخدام میکند. «هاری» سراغ دوست سابق «دلی»، «کوئنتین» (وودز) که بدلکار سینماست میرود و او میگوید که «دِلی» با بدلکار دیگری به نام «المن» (کاستلو) رفته است. «هاری» در جستوجویش برای یافتن «دِلی» با «جوئی زیگلر» (بینز)، بدلکار دیگری آشنا میشود که ترتیب آشنائی او را با «تام آیورسن» (کرافورد)، ناپدریِ «دلی» که در فلوریدا زندگی میکند، میدهد. در آنجا متوجه میشود که «دلی» با ناپدریاش و محبوبه او، «پالا» (وارن)، زندگی مشترکی را آغاز کرده است. ابتدا «دلی» از بازگشت به خانه امتناع میکند ولی بعدتر پس از دیدن هواپیمائی که سقوط کرده و یک جسد، نظرش عوض میشود. اما کمی پس از بازگشت نزد ماردش، همراه «زیگلر» در تصادف اتوموبیل کشته میشود. «کوئنتین» به «هاری» میگوید که جسدی که «دلی» دیده بود، جسد «آلمن» بوده و «هاری» در بازگشت به فلوریدا متوجه میشود که مرگ «المن» به گارد ساحلی گزارش نشده است. در اینجا «کوئنتین» به دست «تام» به قتل میرسد و «هاری» پس از درگیری با «تام»، همراه با «پالا» سوار بر قایق میگریزد. «پالا» به او میگوید که همراه «تام»، «کوئنتین» و «المن» در کار قاچاق اشیای عتیقه بودند و وقتی برای پیدا کردن مجسمهای عتیقه که در هواپیمای سقوط کرده بوده، به زیر آب میرود، هواپیمائی آبنشین به آنان حمله میکند. در اینجا «پالا» کشته میشود و درست پیش از سقوط هواپیما، «هاری» میبیند که «زیگلر» خلبان هواپیماست.
* حرکتهای شبانه، نوعی آشنائیزدائی از ژانر جنائی - معمائی است؛ در دنیائی آلوده و پُرپیچوخم، که هه به یکدیگر خیانت میکنند؛ قهرمان داستان، مثل شخصیتی تراژیک، خود بیش از دیگران زخم خورده خیانت است؛ به همین دلیل موقعیت نهائی او، سرگردان بر پهنه آب و در جوار گنجی گرانسنگ، به یقین تمثیلی جهانشمول از وضعیت انسان معاصر میشود. اما پن با کارگردانی درخشانش، ابعادی دیگر نیز به این قصه اخلاقی میبخشد. به همین دلیل برخلاف الگوی این قصهها، شخصیت اصلیاش همزمان با کشف جلوههائی شگفتانگیز از دنیای پیرامونش، از جلوههای ساده و آشکار پیرامونش هم غافل میشود. مضمون مورد علاقه پن، پوچگرائی آنارشیستی و جستوجو برای یافتن ریشهها، در این فیلم، نسبت به آثار موفق پیشین متانت و ظرافت بیشتری یافته است. وودز در نقش «کوئنتین» در آن سالها بازیگری گمنام است و گریفیثِ بعدها ستاره، در نقش «دِلی» نوجوان خوش آتیه بهنظر میرسد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس چین دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی پلیس سلامت دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
بانک مرکزی خودرو دلار قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو ایران خودرو سایپا بازار خودرو مالیات تورم ارز
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام ناسا تبلیغات تسلا اپل فناوری گوگل همراه اول آیفون ماه
داروخانه کاهش وزن خواب مسمومیت دیابت طول عمر سلامت روان بارداری آلزایمر