شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
اتاق اتومبیل
بلافاصله پس از جنگ جهانی اول که اتاق خودروها به اندازه ارتفاع شانه سرنشینها ساخته میشد. رفته رفته تبدیل باطاق سرپوشیده گردید و به این ترتیب استفاده از اتومبیل در تمام فصول سال مقدور شد.
در اوایل، اتاق اتومبیل، شبیه اتاق کالسکه ساخته میشد و در برخی از آنها قسمت راننده خارج از اتاق سرنشینان قرار داشت و گاهی هم این قسمت سرباز بود. دیری نگذاشت که آترودینامیک از صنایع هواپیمائی به صنعت اتومبیل راه یافت. امروزه مدل پیشساخته اتومبیل را در تونل باد آزمایش میکنند و مقاومت هوا و عکسالعمل اتومبیل را اندازه میگیرند معمولاً یک حالت آترودینامیکی صحیح در بدنه اتومبیل تأثیر فراوانی در بازدهی و سرعت آن دارد از این گذشته از نظر اقتصادی، آرامش، تهویه و خنککاری نیز مؤثر است.
نخست میپنداشتند که بهترین شکل بدنه صاف بودن آن و کاهش تدریجی انتهاء اتاق است، اما به زودی این شیوه از نظر افتاد و از سال ۱۹۳۰ اصلاحات در اتاق اتومبیل آغاز شد. در این سال در اتومبیلهای آمریکائی ترمز دستی و دسته دنده در وسط اتاق قرار داشت و فضای اتاق را اشغال کرده بود که آن را به کنار فرمان و زیر داشبورت منتقل کردند در اروپا نیز از این طرح استقبال شد.
شکل اتاق از حالت قوطی شکل به طرحهای منحنی مانند مبدل شد. در ۱۹۳۰ صندوق عقب اتومبیل ساخته شد.
از ۱۹۶۰ اتومبیلها دارای اتاق بزرگ اما در ابعاد جمع و جور و با استفاده از علم آن روز دینامیک ساخته شد. با پرس نمودن ورقها فولادی برای ساختن بدنه اتومبیل پیشرفتهای تازهای حاصل شد.
در اوایل، اتاق اتومبیل، شبیه اتاق کالسکه ساخته میشد و در برخی از آنها قسمت راننده خارج از اتاق سرنشینان قرار داشت و گاهی هم این قسمت سرباز بود. دیری نگذاشت که آترودینامیک از صنایع هواپیمائی به صنعت اتومبیل راه یافت. امروزه مدل پیشساخته اتومبیل را در تونل باد آزمایش میکنند و مقاومت هوا و عکسالعمل اتومبیل را اندازه میگیرند معمولاً یک حالت آترودینامیکی صحیح در بدنه اتومبیل تأثیر فراوانی در بازدهی و سرعت آن دارد از این گذشته از نظر اقتصادی، آرامش، تهویه و خنککاری نیز مؤثر است.
نخست میپنداشتند که بهترین شکل بدنه صاف بودن آن و کاهش تدریجی انتهاء اتاق است، اما به زودی این شیوه از نظر افتاد و از سال ۱۹۳۰ اصلاحات در اتاق اتومبیل آغاز شد. در این سال در اتومبیلهای آمریکائی ترمز دستی و دسته دنده در وسط اتاق قرار داشت و فضای اتاق را اشغال کرده بود که آن را به کنار فرمان و زیر داشبورت منتقل کردند در اروپا نیز از این طرح استقبال شد.
شکل اتاق از حالت قوطی شکل به طرحهای منحنی مانند مبدل شد. در ۱۹۳۰ صندوق عقب اتومبیل ساخته شد.
از ۱۹۶۰ اتومبیلها دارای اتاق بزرگ اما در ابعاد جمع و جور و با استفاده از علم آن روز دینامیک ساخته شد. با پرس نمودن ورقها فولادی برای ساختن بدنه اتومبیل پیشرفتهای تازهای حاصل شد.
منبع : مطالب ارسال شده
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران اسرائیل دولت حجاب رئیس جمهور پاکستان گشت ارشاد رئیسی دولت سیزدهم کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
سلامت کنکور عربستان سیل تهران هواشناسی سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
تورم دلار خودرو قیمت خودرو قیمت دلار آفریقا قیمت طلا بازار خودرو سایپا بانک مرکزی ایران خودرو مسکن
خانواده تلویزیون مرگ ترانه علیدوستی فیلم سریال سینمای ایران موسیقی مهران مدیری
اینترنت کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
رژیم صهیونیستی غزه روسیه فلسطین جنگ غزه چین حماس طالبان ایالات متحده آمریکا اوکراین ترکیه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی بارسلونا تراکتور باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ ناسا الماس فیلترینگ ماه نخبگان
سازمان غذا و دارو مالاریا کاهش وزن سلامت روان آلزایمر زوال عقل