دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

ایجاد یک نام تجاری سرزنده


ایجاد یک نام تجاری سرزنده
به راحتی می توان از طریق تحقیقات انجام شده نتیجه گرفت كه بخش خدمات مشتریان، مجلل ترین بخش شركت ها است و هر فروشنده ای كه در خارج از محیط شركت ها عمل می كند، اگر این تجمل را رعایت نكند محكوم به شكست است. با وجود این، حتی شركت هایی كه به دلیل تولیدات انبوه جایگاه مناسبی در بازار دارند، باید رابطه ای قوی میان مشتر یان و كارمندان ایجاد كنند. این شركت ها اگر كارمندانشان را آموزش دهند و آن ها را از ارزش حقیقی نام تجاری خود مطلع سازند، می توانند در سایه رابطه خوب كارمندان ومشتریان، به سود خوبی دست یافت. نویسندگان این مقاله به صنعت انبار داری محصولات پرداخته اند وبر دو شركت مهم فعال در این صنعت یعنی "كوییك تریپ" و "واوا" تمركز نموده اند. نرخ گردش پولی این دو شركت به ترتیب ۱۴ و۲۲ در صد است. مؤلفان شش اصل را بیان می كنند كه هر دو شركت با رعایت آن ها توانسته اند یك فرهنگ قوی خدمات به مشتریان ایجاد نمایند.
▪ بدانید دنبال چه چیزی هستید:
این اصل بر دیدگاه های خرده فروشان متمركز است و به شركت ها اجازه می دهد افرادی را استخدام نمایند، كه كیفیتی خوب را همراه خود به شركت می آورند.
▪ یافتن استعدادها:
در بازار انبوه محصولات، استعداد افراد نیز مانند یك كالا است اما این كالا یك دارایی كاملاً شخصی و خصوصی است. با نام تجاری خود ایجاد غرور نمایید: كیفیت خدمات مستقیما به ارتباط كارمندان با نام تجاری شركت بستگی دارد. ایجاد حسی مشترك: "واوا" و "كوییك تریپ" تلاش های زیادی انجام داده اند تا وفاداری مشتریانش را از طریق ایجاد حسی مشترك حفظ و افزایش دهند.
▪ مبادله اطلاعات كسب و كار:
كارمندان باید درك روشنی از فعالیت های شركتشان و تعریف آن از موفقیت داشته باشند.
▪ رفع نیاز ها:
برای این كه یك كارمند ارتباطی حسی با شركتش داشته باشد، باید نیازهای او همچون امنیت شغلی، احترام و عدالت، تأ مین و رعایت شود .

مرجع: مجله میثاق مدیران
منبع : مرکز توسعه کارآفرینی