سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
تگ چه دارد؟ - Whats in a Tag
Whats in a Tag یکی از کارگاههای آموزشی برگزار شده در کنفرانس "وب ۲" بود که توسط یک گروه ۵ نفره از صاحبنظران ارایه شد.
خلاصه مباحث مطرح شده از این قرار بود: تگینگ چیست؟ چرا تگینگ یک گام به جلو برای کاربران در شیوه به یادآوری شده است؟ چرا اطلاعات تولیدی کاربران و آنچه که عموم می اندیشد مهم است؟ و مواردی دیگر.
تگ را می توانید یک کلمه کلیدی یا یک گروه بدانید که همانند یک کانال عمل می کند و کاربر را به اطلاعات مرتبط به تگ راهنمایی می کند. تگ لزوما یک کلمه تنها نیست و ممکن یک جمله تگ شود. "خانه دوست کجاست؟" می تواند یک تگ باشد. با کلیک کردن بر این تگ در یکی سایت ادبی مطمئنا یک از گزینه های مرتبط سهراب سپهری و اشعار اوست. همین تگ در یک سایت یا وبلاگ سینمایی ما را به فیلمی سینمایی در کنار سایر موارد راهنمایی می کند. مطمئنا در یک سایت با موضوع عمومی همین تگ دو مورد مطرح شده و موارد دیگری را نشان خواهد داد.
● تگها از کجا می آیند؟
تگها با توجه به رفتار کاربران ایجاد می شوند. هر کاربر می تواند برای موضوعی که می خواند تگ تعریف کند تا هم به خود و هم به دیگر کاربران در جستجوی اطلاعات کمک کند.
تگ در نقطه مقابل گروه بندی و فهرستها قرار می گیرد. در یک دایرکتوری ویراستار است که تعیین می کند چه سایتی در کدام گروه قرار گیرد. اما به کمک تگینگ این کاربران هستند که تعیین می کنند آن سایت در چه گروه و یا گروههایی قرار می گیرد. خیلی سخت است تا موضوعی را تنها با یک تگ تعریف کرد اما تعامل کاربران و سایتها و تفاوت دیدگاههای کاربران یک موضوع را با چندین تگ معرفی می کند و این یعنی همان "وب ۲".
زیبایی "وب ۲" هم همینجاست. لشکر کاربران وب بدون برنامه ریزی و هماهنگی خاص در حالیکه وبگردی می کنند و اطلاعات خود را می جویند در فرایندی گسترده ای شرکت دارند: "دنیا چگونه فکر می کند؟"
کلماتی که بیشتر جستجو می شوند درشت تر نشان داده می شوند. اگر کلمه ای را بسیار درشت تر از بقیه می بینید شک نکنید که هوادارن بسیاری دارد.
تگینگ به کاربران کمک می کند تا از تجربه های موفق و یا ناموفق همه کاربران بهره گیرند و زودتر و بهتر به آنچه می خواهند برسند.
شاید ما نتوانیم دقیقا بگوییم چه می خواهیم اما مطمئنا قبل از ما گروهی دیگر خواسته ما را بیان کرده اند و می توانیم از تجربه آنها کمک بگیریم.
ما می توانیم برای ترانه ها، تصاویر، اخبار، پست وبلاگها، کتابها، فیلمها و موارد بسیاری دیگر تگ تعریف کنیم.
تگینگ در سایتهای نظیر Flickr, Technorati, Del.icio.us مورد استفاده قرار گرفته است و اقبال بسیاری نیز به آنها شده است.
من تگهای زیر را برای این مقاله تعریف می کنم، تگهای شما کدامند؟
تگ، تگینگ، وب ۲
مهدی رودکی
منبع : ایران سئو
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم اصغر جهانگیر خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران سلامت پلیس سازمان هواشناسی شورای شهر تهران قتل شورای شهر
خودرو سایپا قیمت دلار قیمت خودرو کارگران قیمت طلا ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات بانک مرکزی
تلویزیون سریال سینمای ایران رسانه سینما موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم بازیگر رسانه ملی کتاب
سازمان سنجش
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه نتانیاهو
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور سپاهان باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال لیگ برتر بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی ناسا اینستاگرام خودرو برقی اپل تسلا تبلیغات فناوری ماه همراه اول آیفون گوگل
داروخانه دیابت خواب طول عمر چاقی سلامت روان بارداری هندوانه