چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
تحلیل محتوای کتب فارسی دوره ی راهنمایی ازبعد تقویت سرمایه اجتماعی
این مقاله، به بررسی «تحلیل محتوای» کتاب فارسی دوره راهنمایی ازبعد تقویت «سرمایه اجتماعی» می پردازد. در این پژوهش ازروش تحلیل محتوابه عنوان یکی ازروشهای توصیفی تحقیق درعلوم انسانی، استفاده شده است.جامعه آماری پژوهش، کلّیه کتابهای فارسی دوره راهنمایی وکتاب آزمایشی سال اول راهنمایی بوده که متون درسی آنها به عنوان نمونه موردبررسی قرارگرفته اند.ازچک لیست محقق ساخته به عنوان ابزار اندازه گیری شاخص های سرمایه اجتماعی]اعتماد عمومی ونهادی،مشارکت رسمی وغیررسمی،هنجار های معامله متقابل[، در کتابهای فارسی دوره راهنمایی استفاده شده است . یافته های این پژوهش پس ازتحلیل محتواحاکی ازآن است که تفاوت معنی داری بین کتاب های فعلی وکتاب آزمایشی درمیزان به کارگیری شاخص های سرمایه اجتماعی وجود ندارد.همچنین از شاخص ،مشارکت رسمی وهنجارهای متقابل به میزان کمی درکتاب های دروه ی راهنمایی بهره گرفته شده است.
پری مسلمی پور لالمی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست