جمعه, ۱۳ مهر, ۱۴۰۳ / 4 October, 2024
مجله ویستا
پدری بود - There Was A Father
سال تولید : ۱۹۴۲
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
وایرال شده در شبکههای اجتماعی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست