سه شنبه, ۲۱ اسفند, ۱۴۰۳ / 11 March, 2025
مجله ویستا
ادبیات کودکان و نوجوانان
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۲۸
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۵۶-۷-۳
رده دیویی : ۸۰۸.۰۶۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : همدان
نویسنده : غفاری - سعید
ویراستار : اصغرنژاد - حسین
در این کتاب، نخست تاریخچهی ادبیات کودک و نوجوان شامل دیدگاههای مختلف در تعریف ادبیات، انواع ادبیات، خصوصیات ادبیات کودک، جایگاه ادبیات کودک در جهان و در ایران ـ دوران باستان، دوران پس از اسلام، دوران مشروطه، و ادبیات نوین ـ ذکر گردیده، سپس تفاوت مواد خواندنی کودک و نوجوانان بیان شده، و شعر کودک، مختصات و ملاک ارزیابی آن بازگو شده است. همچنین مبحثی در زمینهی ادبیات شفاهی کودکان مطرح گردیده که نشان داده میشود. ادبیات کودکان، در آغاز ریختی شفاهی داشته و بخشهایی نیز با ادبیات بزرگسالان همسان بوده است و برخی از گونههای آن نیز همچون لالاییها، ترانههای نیایش، بازی و متلهای آهنگین کودکان بودهاند. علاوه بر این، پس از بیان مطالبی دربارهی انواع داستانهای کودکان نظیر داستانهای واقعی، تاریخی، و فکاهی، ویژگیهای یک داستان خوب و نیز تعریفافسانهها و ملاک ارزشیابی آنها بیان گردیده است. بخشی از کتاب نیز به بررسی کتابهای غیرداستانی و کتابهای تصویری کودکان اختصاص دارد. افزون بر این، در بخشی از کتاب، ادبیات نمایش کودکان و نوجوانان در چهار بخش ـ بنا به گونههای ادبی یا شکلهای اجرا ـ شامل 'ترانه ـ بازی نمایشی'، 'نمایش سنتی ـ آئینی'، 'نمایش اجتماعی ـ انتقادی' و 'نمایش عروسکی' به همراه میزان نقشآفرینی کودکان در این نمایشنامهها بررسی شده است. در پایان ینز، مطالبی شامل اهمیت قصهگویی برای کودکان و نوجوانان، انواع قصهگویی، سبک و ویژگیهای قصهگویی، معیارهای انتخاب قصه، و تاثیر نوار قصه و داستانخوانی برای آنان بازگو میگردد.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۵۶-۷-۳
رده دیویی : ۸۰۸.۰۶۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : همدان
نویسنده : غفاری - سعید
ویراستار : اصغرنژاد - حسین
در این کتاب، نخست تاریخچهی ادبیات کودک و نوجوان شامل دیدگاههای مختلف در تعریف ادبیات، انواع ادبیات، خصوصیات ادبیات کودک، جایگاه ادبیات کودک در جهان و در ایران ـ دوران باستان، دوران پس از اسلام، دوران مشروطه، و ادبیات نوین ـ ذکر گردیده، سپس تفاوت مواد خواندنی کودک و نوجوانان بیان شده، و شعر کودک، مختصات و ملاک ارزیابی آن بازگو شده است. همچنین مبحثی در زمینهی ادبیات شفاهی کودکان مطرح گردیده که نشان داده میشود. ادبیات کودکان، در آغاز ریختی شفاهی داشته و بخشهایی نیز با ادبیات بزرگسالان همسان بوده است و برخی از گونههای آن نیز همچون لالاییها، ترانههای نیایش، بازی و متلهای آهنگین کودکان بودهاند. علاوه بر این، پس از بیان مطالبی دربارهی انواع داستانهای کودکان نظیر داستانهای واقعی، تاریخی، و فکاهی، ویژگیهای یک داستان خوب و نیز تعریفافسانهها و ملاک ارزشیابی آنها بیان گردیده است. بخشی از کتاب نیز به بررسی کتابهای غیرداستانی و کتابهای تصویری کودکان اختصاص دارد. افزون بر این، در بخشی از کتاب، ادبیات نمایش کودکان و نوجوانان در چهار بخش ـ بنا به گونههای ادبی یا شکلهای اجرا ـ شامل 'ترانه ـ بازی نمایشی'، 'نمایش سنتی ـ آئینی'، 'نمایش اجتماعی ـ انتقادی' و 'نمایش عروسکی' به همراه میزان نقشآفرینی کودکان در این نمایشنامهها بررسی شده است. در پایان ینز، مطالبی شامل اهمیت قصهگویی برای کودکان و نوجوانان، انواع قصهگویی، سبک و ویژگیهای قصهگویی، معیارهای انتخاب قصه، و تاثیر نوار قصه و داستانخوانی برای آنان بازگو میگردد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست