سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
مجله ویستا
شهر و مدرنیته
تاریخ نشر : ۸۴۰۶۰۹
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۲۲-۷۰۶-۹
رده دیویی : ۳۰۷.۷۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پازوکی - شهرام
ویراستار : عقابی - محمدمهدی
نویسنده : حبیبی - سیدمحسن
نویسنده : جابریمقدم - مرتضیهادی
در این کتاب، نووارگی، نوگرایی و نوپردازی از دیدگاه فلسفی و نظری بحث و بررسی میشود. در کتاب آمده است: 'گروهی بر این گماناند که به هنگام ورود مدرنیته (نووارگی) به ایران در دورهی قاجار، جامعهی ایرانی در وضعیتی کاملا ایستا قرار داشته و بدین سبب که این ورود نا به هنگام، هم باعث فروپاشی رفتارها و هنجارهای اجتماعی شده و هم این که به قلب مفهوم نووارگی انجامیده است.... باز گروهی را سخن بر این است که ورود نوگرایی (مدرنیسم) به ایران در سالهای 1300 به بعد که همراه با دورهی پهلوی در ایران میشود، و نا به هنگام رخ داده و هم از این رو، آن چه در ایران رخ داده، نه مدرنیسم که شبیه مدرنیسم است و بنابراین، هر آن چه رخ داده، آکنده از تقلید و ناهمزمانی است و عملا به قلب نوگرایی انجامیده است.... در هر دو مقطع تاریخی ورود نووارگی (مدرنیته) و نوگرایی (مدرنیسم) به ایران، ما با جامعهای مواجهایم که میل به نوپردازی (مدرنیزاسیون) دارد. گرچه به نظر میرسد که این کار از بالا صورت میگیرد، خواستها و مطالبات از پایین نباید از یاد برده شود. آن چه در این میان فراموش میشود، نقش 'فاوستی' یا 'فاوست گونهای' است که دولتها بر عهده دارند، دولتها چون فاوست بر آناند که هر آن چه را که متعلق به دوران گذشته است، بر هم زنند و جهانی دیگر و نو برپا دارند...'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۲۲-۷۰۶-۹
رده دیویی : ۳۰۷.۷۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پازوکی - شهرام
ویراستار : عقابی - محمدمهدی
نویسنده : حبیبی - سیدمحسن
نویسنده : جابریمقدم - مرتضیهادی
در این کتاب، نووارگی، نوگرایی و نوپردازی از دیدگاه فلسفی و نظری بحث و بررسی میشود. در کتاب آمده است: 'گروهی بر این گماناند که به هنگام ورود مدرنیته (نووارگی) به ایران در دورهی قاجار، جامعهی ایرانی در وضعیتی کاملا ایستا قرار داشته و بدین سبب که این ورود نا به هنگام، هم باعث فروپاشی رفتارها و هنجارهای اجتماعی شده و هم این که به قلب مفهوم نووارگی انجامیده است.... باز گروهی را سخن بر این است که ورود نوگرایی (مدرنیسم) به ایران در سالهای 1300 به بعد که همراه با دورهی پهلوی در ایران میشود، و نا به هنگام رخ داده و هم از این رو، آن چه در ایران رخ داده، نه مدرنیسم که شبیه مدرنیسم است و بنابراین، هر آن چه رخ داده، آکنده از تقلید و ناهمزمانی است و عملا به قلب نوگرایی انجامیده است.... در هر دو مقطع تاریخی ورود نووارگی (مدرنیته) و نوگرایی (مدرنیسم) به ایران، ما با جامعهای مواجهایم که میل به نوپردازی (مدرنیزاسیون) دارد. گرچه به نظر میرسد که این کار از بالا صورت میگیرد، خواستها و مطالبات از پایین نباید از یاد برده شود. آن چه در این میان فراموش میشود، نقش 'فاوستی' یا 'فاوست گونهای' است که دولتها بر عهده دارند، دولتها چون فاوست بر آناند که هر آن چه را که متعلق به دوران گذشته است، بر هم زنند و جهانی دیگر و نو برپا دارند...'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست