یکشنبه, ۳۱ تیر, ۱۴۰۳ / 21 July, 2024
مجله ویستا
فلسفه امروزین علوم اجتماعی: نگرشی چندفرهنگی
![فلسفه امروزین علوم اجتماعی: نگرشی چندفرهنگی](/mag/i/4/ezcgn.jpg)
مترجم : دیهیمی - خشایار
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۱/۱۹
رده دیویی : ۳۰۰.۱
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۴۵۶
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : H۶۱/ف۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۳۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۸۹-۰۰۲-۷
این کتاب با نگرش و رویکرد 'چند فرهنگی 'در حوزه فلسفه علوم اجتماعی نگاشته شده است ;بر این اساس, نویسنده بر آن است در زیر لایه تحلیلهای فنی, نگرش و تصور مناسبتری از جهان چند فرهنگی به دست دهد' .هدف اصلی و اولیه این کتاب تعمیق و احیای گفت و گو و بحث درباره ماهیت پژوهش اجتماعی است .اما فراتر از آن, نیت این کتاب فراهم آوردن دیدگاهی است که با نیازهای مبرم جهان چند فرهنگی مناسبتر باشد 'نویسنده تصریح میکند' :تحلیلهای ما مبتنی بر یک شیوه تفکر دیالکتیکی بوده است .در یک نگرش و رویکرد تحلیلی, تفاوت مطلق انگاشته نمیشوند .'...وی در کتاب دوازده تز فلسفه چند فرهنگی علوم اجتماعی مطرح میسازد که عبارتاند از : 1ـ از دوگانگیها بپرهیز .از دو گانه انگاریهای زیانبار بر حذر باش . دیالکتیکی بیندیش, 2ـ به دیگران همچون 'دیگری 'نیندیشید .شباهت و تفاوت را اصطلاحات مرتبطی بدانید که پیش فرض یک دیگرند3 .ـ از انتخاب کاذب میان عامگرایی و خاصگرایی, همرنگی و جدایی فراتر بروید .به جای این که بکوشید بر تفاوتها غلبه کنید یا آنها را متصلب کنید, با آنهایی که متفاوتند از طریق این تفاوتها وارد تعامل شوید و گوشه چشمی هم به آموختن و رشد در جریان داشته باشید4 .ـ فرایندی فکر کنید, نه جوهری و ذاتی (یعنی برحسب افعال فکر کنید نه برحسب اسمها) زمان را هم عنصری اساسی در تمام موجودیتهای اجتماعی به حساب آورید .حرکت ـ دگرگونی, تکامل و تحول, تغییر ـ را در همه جا ببینید5 .ـ بر عاملیت آنهایی که مورد پژوهشند تاکید بورزید6 .ـ به یاد داشته باشید که عاملان فقط به این دلیل عامل هستند که در درون سیستمی قرار گرفتهاند که همزمان هم به آنها قدرت میبخشد و هم مقید و محدودشان میکند7 .ـ انتظار پرتو افکنی بیشتری از هر عمل یا فراورده انسانی که تلاش میکنید فهمش کنید داشته باشید8 .ـ جوامع را مونادهای یکپارچه جدا از هم, یا دیگران را صرفا اعضای یک فرهنگ یا گروه خاص در نظر نگیرید9 ....ـ به نقش قدرت بخشی که گذشته برای شما دارد اذعان کنید .اما به یاد داشته باشید که شما از چه طرقی گذشته را آنی میکنید که هست10 .ـ به جایگیر شدگی فرهنگی و تاریخ شناخت علمی اجتماعی توجه کنید. ...11ـ پشت نمای توهمی خنثی و بی طرف بودن پنهان نشوید تا خود یا دیگران را مجاب کنید که عینی هستید. ...12ـ پذیرش یا تجلیل کافی نیست .درگیر دیگران شوید .
وایرال شده در شبکههای اجتماعی
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان مجلس شورای اسلامی پزشکیان ایران دولت چهاردهم محمدجواد ظریف دولت رئیس جمهور انتخابات ظریف انتخابات ریاست جمهوری مجلس
پشه آئدس هواشناسی تهران اربعین وزارت بهداشت شهرداری تهران قتل گرمای هوا گرما سازمان هواشناسی پلیس شهر تهران
قیمت خودرو قیمت دلار واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان چین دولت سیزدهم مایکروسافت برق قیمت طلا بازار خودرو بازنشستگان
سریال تلویزیون عاشورا سینمای ایران کربلا موسیقی دفاع مقدس امام حسین (ع) سینما امام حسین
اینترنت فناوری اختلال جهانی فضا
یمن رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا دونالد ترامپ روسیه تل آویو ترامپ جو بایدن جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر المپیک 2024 پاریس علی علیپور باشگاه استقلال المپیک
همستر کامبت فیلترینگ فیلترشکن ویندوز تبلیغات سامسونگ ناسا موبایل گوگل
سازمان غذا و دارو مغز افسردگی دیابت کودک ایدز سلامت روان بارداری گیاهان دارویی