چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
زروان، یا، معمای زرتشتیگری
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۱۲-X
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
مترجم : قادری - تیمور
نویسنده : زینر - رابرت چارلز
نگارنده ابتدا فرقههای زرتشتی را معرفی کرده، سپس 'زروان' ـ خدای زمان ـ را بر اساس منابع موجود، بررسی میکند. به اعتقاد نگارنده، صورتی از زروانیسم ـ آیینی از زمان که معرفت و شناختی از اهورا مزدا و اهریمن نداشته است ـ همواره وجود داشته است. عالم خود از نطفهای صادر میشود که در آن، زمان داخل میشود: 'زمان ـ فضا' خود منشا این نطفه است. بنابراین، عالم کرانهمند به عنوان زاده شدهای از بیکرانه که در لحظهای مقرر، دوباره در بیکرانه جذب میشود، نمایانگر میگردد. در این جهان کرانهمند، زروان ـ زمان که عالم اکبر است، به عنوان سرچشمه و منبعنژاد بشری به تجلی خود به عنوان قانون طبیعی و تقدیر، ادامه میدهد. او نه تنها خدای طبیعت است، بلکه خود طبیعت به شمار میرود. او علت اولیهی تمام پدیدههای جسمانی است که به عنوان اصل مادهی نخستین، انگاشته شده است. حتی وقتی تصور ناب جسمانی عالم با مینوی اخلاقی ثنویت مزدیسنی تلفیق میشود، زمان و تقدیر، فقط به نظارت بر عالم مادی ادامه میدهد. 'زروان' به عنوان بیکرانه، منشا تمام ماده است و کرانهمندیاش، ریشه و اصل عالم، محسوب میگردد.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۱۲-X
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
مترجم : قادری - تیمور
نویسنده : زینر - رابرت چارلز
نگارنده ابتدا فرقههای زرتشتی را معرفی کرده، سپس 'زروان' ـ خدای زمان ـ را بر اساس منابع موجود، بررسی میکند. به اعتقاد نگارنده، صورتی از زروانیسم ـ آیینی از زمان که معرفت و شناختی از اهورا مزدا و اهریمن نداشته است ـ همواره وجود داشته است. عالم خود از نطفهای صادر میشود که در آن، زمان داخل میشود: 'زمان ـ فضا' خود منشا این نطفه است. بنابراین، عالم کرانهمند به عنوان زاده شدهای از بیکرانه که در لحظهای مقرر، دوباره در بیکرانه جذب میشود، نمایانگر میگردد. در این جهان کرانهمند، زروان ـ زمان که عالم اکبر است، به عنوان سرچشمه و منبعنژاد بشری به تجلی خود به عنوان قانون طبیعی و تقدیر، ادامه میدهد. او نه تنها خدای طبیعت است، بلکه خود طبیعت به شمار میرود. او علت اولیهی تمام پدیدههای جسمانی است که به عنوان اصل مادهی نخستین، انگاشته شده است. حتی وقتی تصور ناب جسمانی عالم با مینوی اخلاقی ثنویت مزدیسنی تلفیق میشود، زمان و تقدیر، فقط به نظارت بر عالم مادی ادامه میدهد. 'زروان' به عنوان بیکرانه، منشا تمام ماده است و کرانهمندیاش، ریشه و اصل عالم، محسوب میگردد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست