شنبه, ۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 1 June, 2024
مجله ویستا
بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و منادشناسی لایبنیتز
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۱۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۴۰۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۱-۷۷۸-X
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : زکوی - علیاصغر
در کتاب آمده است: 'مفهوم بساطت به طور کلی و قواعد مربوط به آن؛ به ویژه قاعدهی بسیط الحقیقه در اندیشهی صدرایی جایگاه و موقعیت بسیار بلندی دارد. از سوی دیگر در فلسفهی مغرب زمین، لایبنیتز به دیدگاههای مشابهی در این خصوص دست یافت'. در کتاب حاضر، نوعی بررسی تطبیقی میان بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و مناد شناسی لایبنیتز صورت گرفته است. بر این اساس، نخست، مختصری از زندگی، شخصیت، و آثار این دو فیلسوف بازگو شده و مبانی فلسفی این دو با هم مقایسه گردیده است. بخش بعدی به مبحثی در باب 'بساطت و ترکیب' اختصاص دارد. هم چنین، قاعدهی بسیط الحقیقه ـ از جمله قواعد مهم در حکمت متعالیه که عبارت از این است که: بسیط حقیقی، همهی اشیاء است، در حالی که هیچ یک از آنها نیست؛ یعنی دارای کلمات، جهات وجودی و خیر همهی چیزها بوده و از نقایص، حدود و تعنیات آنها مبرا است ـ تشریح گردیده و پیشینهی تاریخی آن بیان شده است. هم چنین قاعدهی بسیط الحقیقه در تفکر صدرایی و از دیدگاه حکمای بعد از صدرالمتالهین بررسی شده و در پایان نیز مناد شناسی لایبنیتز با بسیط الحقیقهی صدرایی مقایسه شده است.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۴۰۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۱-۷۷۸-X
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : زکوی - علیاصغر
در کتاب آمده است: 'مفهوم بساطت به طور کلی و قواعد مربوط به آن؛ به ویژه قاعدهی بسیط الحقیقه در اندیشهی صدرایی جایگاه و موقعیت بسیار بلندی دارد. از سوی دیگر در فلسفهی مغرب زمین، لایبنیتز به دیدگاههای مشابهی در این خصوص دست یافت'. در کتاب حاضر، نوعی بررسی تطبیقی میان بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و مناد شناسی لایبنیتز صورت گرفته است. بر این اساس، نخست، مختصری از زندگی، شخصیت، و آثار این دو فیلسوف بازگو شده و مبانی فلسفی این دو با هم مقایسه گردیده است. بخش بعدی به مبحثی در باب 'بساطت و ترکیب' اختصاص دارد. هم چنین، قاعدهی بسیط الحقیقه ـ از جمله قواعد مهم در حکمت متعالیه که عبارت از این است که: بسیط حقیقی، همهی اشیاء است، در حالی که هیچ یک از آنها نیست؛ یعنی دارای کلمات، جهات وجودی و خیر همهی چیزها بوده و از نقایص، حدود و تعنیات آنها مبرا است ـ تشریح گردیده و پیشینهی تاریخی آن بیان شده است. هم چنین قاعدهی بسیط الحقیقه در تفکر صدرایی و از دیدگاه حکمای بعد از صدرالمتالهین بررسی شده و در پایان نیز مناد شناسی لایبنیتز با بسیط الحقیقهی صدرایی مقایسه شده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات علی لاریجانی ایران انتخابات ریاست جمهوری 1403 ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی مجلس شورای اسلامی وزارت کشور مجلس دوازدهم دولت شورای نگهبان
آتش سوزی قتل ایرانشهر پلیس تهران سازمان هواشناسی مشهد سلامت بازنشستگان شهرداری تهران وزارت بهداشت گرما
ترکیه دولت سیزدهم خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی قیمت دلار مسکن ایران خودرو بازار خودرو دلار مالیات
احسان علیخانی تلویزیون خواننده سینمای ایران حامیم سینما شهید اینستاگرام بازیگر
هواپیما وزارت علوم
غزه رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین آمریکا روسیه جنگ غزه دونالد ترامپ یمن رفح اوکراین چین
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید لیگ برتر ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بازی سردار آزمون پیکان
هوش مصنوعی گوگل ایلان ماسک سامسونگ ماهواره جنگنده تلگرام ناسا
سرطان سازمان غذا و دارو سرطان ریه