شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

خلاقیت خلاقانه


خلاقیت خلاقانه
علمای حاضر و ناظر علم تبلیغات معتقدند که خلاقیت بخش لاینفک و مهمی از این علم است. اما چه طور می توان در پایان کار مطمئن شد اثربخش ترین ایده به کار گرفته شده است. بخوانید افاضات برنهاردت، یکی از مدیران سابق شرکت مایدیسون اونو ( Madison Avenue ) را در این مورد:
▪ در جایی آرام بریم استورم (Braintorm) کنید؛ بعضی ها صبح ها خلاق ترند و برخی دیگر شب ها. اما شاید مهمترین پیش نیاز برای بررخورداری از بیشترین تراوشات خلاقانه، بودن در جایی آرام و راحت باشد. چه بسا ایده های نویی که با استرات‍ژی کمپین شما مطابقت ندارند چون با دستپاچگی طرح و به کارگرفته شده اند.
▪ یک راست هدف را نشانه بگیرید؛ سرتان را با ایده های مختلف شلوع کنید، اما هرچه سریع تر آنها را جای خودشان بگذارید. ایده ها نباید تلمبار شوند، هر ایده می تواند برای یک رسانه خاص مناسب باشد. اگر قرار است برای یک کمپین کارهای متفاوتی انجام بدهید، بهتر است به هر ایده طرح شده بها بدهید و آن را جای خودش بگذارید.
▪ توی ذوق نزنید؛ ایده بد وجود خارجی ندارد. شاید باورکردنی نباشد، اما ایده های خوب معمولا از ایده های بد بیرون می آیند. بعضی از افراد از این که تصور کنند ایده شان مورد تمسخر قرار خواهد گرفت، از طرح آن امتناع می ورزند.
▪ ایده ها را بپرورانید؛ ایده ها را روی میز بریزید تا همه با آنها مشغول شوند. آنقدر با آنها بازی کنید تا یک آگهی تبلیغاتی خلاقانه از آنها بیرون بیاید. این کار به ایده پردازان انگیزه بیشتری برای ادامه کار می دهد.
▪ شکم را سیر کنید؛ یکی از نیازهای اولیه انسان داشتن انر‍ژی برای فعالیت است. شکم گرسنه مغز را هم از کار می انداخته و فکر را منحرف می کند.
▪ سیاست درهای باز را اعمال کنید؛ به دیگران اطمینان دهید هر زمان که بخواهند می توانند چیزی به دانش شما اضافه کنند. در این صورت مشارکت در استراتژی شما بالا رفته و کار عمیق تری حاصل می شود.

ha-bananej.blogfa.com
منبع : مطالب ارسال شده