چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
مفهوم سازی
مفهوم سازی فرآیند توسعه بصری و بیان استراتژی وب سایت است . بینایی یک سایت تمامی اشیاء یک وب سایت را به طور کلی در محفظه ای قرار می دهید . این بینایی شبیه به جملاتی که رسالت کمپانی و اهداف و موجودیات آنرا بیان میدارد.
▪ تجسم طراحی :
تجسم طراحی فرآیندی است که لنگرگاهها و ساختار مندرجات ، نقشه ها شرح و فلوچارت مورد استفاده در این فاز را آماده می کند .
▪ تجزیه و تحلیل :
تجزیه و تحلیل فرآیندی جهت آزمایش مندرجات برای رسیدن به بینایی سایت می باشد . آنالیر به شما اجازه می دهد که محاسبه کنید که آیا اصلاحات باید در فاز قبلی برای رسیدن به فاز بعد انجام گیرد یا خید؟
▪ تولید :
تولید فرآیندی برای اجرا کردن برنامه های طراحی می باشد این مرحله شامل ایجاد تمامی مندرجات و نیز آزمایش کارآیی سایت می باشد .
▪ توسعه و ترقی :
توسعه فرآیندی از پالایش و بروزرسانی طراحی سایت می باشد . این مرحله به دنبال توسعه وب خواهد بود .
▪ تعریف اهداف پروژه :
تعریف اهداف پروژه تعیین می کند و اطمینان می بخشد که آیا انتظارات اشخاص برآورده شده است یا خیر ؟ بیشتر پروژه های وب یک مدیر پروژه PM دارند که در نظام تیم توسعه نقش پیش گستر دارد . به عبارتی مدیر پروژه یک مدیر تکنیکی نیست اما لازم است که بداند که حدود و وسعت فرآیند توسعه چقدر است ؟ یک مدیر پروژه (PM) هر کدام از مراحل تکنیکی علمی را برای فرآیند توسعه هدایت می کند (PL) . به عنوان مثال یک پروژه دارای راهبریهای تکنیکی ، خلاق ، مندرجات می باشد که هر کدام از آنها کارشناس خبره تیم هستند که PL ها همه با هم تحت نظر رئیس پروژه (PM) برای راهنمایی و وابستگی به پروژه به طور کامل کار می کنند .
▪ مرحله ۱ تجزیه پروژه :
تجزیه و تحلیل برای شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف اعضاء پروژه انجام می شود . این مرحله به برقراری ساختار تیم کمک می کند . بعضی اوقات اعضاء تیم باید برای مساعدت در بعضی از سطوح پروژه در خارج از حوزه منابع با هم مشورت کنند . نقاط قوت و ضعف پروژه می تواند شامل قابلیت و دوام محصولات و یا سرویسهایی که در وب عاریه شده است باشد . آیا پروژه با تامین وجه محدود در تکامل تدریجی دچار گرفتاری خواهد شد ؟ و بررسی سئوالاتی نظیر اینکه آیا در حدود و دامنه پروژه واقع بینی وجود دارد؟ اعضاء تیم پروژه باید در این زمان چنین سئوالاتی را در نظر داشته باشند .
▪ مرحله ۲ توقع مشتری و ارزیابی آن :
توقعات کاربران باید به وضوح درک شوند . کاربران اغلب انتظارات غیر واقع بینانه ای از تکامل و امکانات سایت شما دارند . حال چگونه کاربر سایت، به سایت شما ارزش گذارد ؟
▪ مرحله ۳ :
رویدادها و علائم باید در تقویت ارزش جهت سایت باشد . برای مثال آیا توجه بازار هنوز در همان جهت تکنولوژی قبل می باشد یا تکنولوژی جدیدی کشف شده است که می تواند جانشین تکنولوژی تعریف شده قبلی شود . آیا پیش بینی تغییراتی که در حین انجام یک پروژه اتفاق می افتد مهم است ؟ و در نظر بگیرید که چگونه می توانید آنها را به بهترین صورت تکمیل کنید .
▪ مرحله ۴ :
انتقال پروژه : بیان کنید که چگونه و از چه نقطه نظری یک پروژه می تواند به سمت کاربر ارسال شود . این مرحله شامل تعریف مهارتها و وظایف تیم پروژه و کاربر است . اگر شما فرض کنید که کاربر می تواند و قادر است که در هر زمانی پروژه وب را قبول کنند و در نگهداری آن با شما متحد باشند این انتقال ممکن است مشکل باشد .
منبع : استاد آنلاین
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست