چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
روشهای برقراری ارتباط والدین با کودک
تاریخ نشر : ۸۵۰۵۰۴
تیراژ : ۴۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۳۹-۰۴-X
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۳۶
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : شرفی - نیره
نگارنده پس از معرفی و تشریح رشتههای گوناگون بهداشت روانی اعم از روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی عصبنگر بالینی، روانشناسی آموزشگاهی، روانشناسی پرورشی، روانشناسی اجتماعنگر، توانبخشی، روانشناسی قانونی، روانشناسی بالینی سلامت و نظایر آن، شیوههای گوناگون درمان مرجعهای محور، تجربی و درمانهای گروهی را در مواجهه با بیمار مطرح مینماید. برای نمونه در بخشی با عنوان 'آسیبشناسی روانی' تصریح گردیده است: 'آسیبروانی محصول نپذیرفتن و گوش ندادن به یکی از منابع مهم اطلاعاتی موجود دربارهی موقعیت خودمان در دنیا است که تجربهی شخصی نام دارد.کودکان از همان ابتدا با فرآیند ارزشگذاری ارگانیسمی البته در شکل ابتدایی و مبهم خودش زاده میشوند. این فرآیند به آنها کمک میکند وقایع و اموری را که برای آنان با معناست و موجب تعالی زندگی آنان میشود، تجربه نمایند. اما محیط همواره قوانینی را برای چگونه اندیشیدن به کودکان میآموزد که هرگز به این نکته که برای کودک معنا دارد یا خیر توجه نمیکند و در صورت اعتراض، کودک ممکن است تبینه هم بشود. زمانی که کودکان رام بشوند که تجربهی آنها غلط یا بد است، اعتمادشان را به تجربهی خویش از دست میدهند و حتی آن را به طور کامل انکار میکنند'. آنها تابع محض و بیچون و چرای قواعد و دیدگاههایی میشوند و دچار انواع مختلف اختلالات روانی میشوند'.
تیراژ : ۴۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۳۹-۰۴-X
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۳۶
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : شرفی - نیره
نگارنده پس از معرفی و تشریح رشتههای گوناگون بهداشت روانی اعم از روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی عصبنگر بالینی، روانشناسی آموزشگاهی، روانشناسی پرورشی، روانشناسی اجتماعنگر، توانبخشی، روانشناسی قانونی، روانشناسی بالینی سلامت و نظایر آن، شیوههای گوناگون درمان مرجعهای محور، تجربی و درمانهای گروهی را در مواجهه با بیمار مطرح مینماید. برای نمونه در بخشی با عنوان 'آسیبشناسی روانی' تصریح گردیده است: 'آسیبروانی محصول نپذیرفتن و گوش ندادن به یکی از منابع مهم اطلاعاتی موجود دربارهی موقعیت خودمان در دنیا است که تجربهی شخصی نام دارد.کودکان از همان ابتدا با فرآیند ارزشگذاری ارگانیسمی البته در شکل ابتدایی و مبهم خودش زاده میشوند. این فرآیند به آنها کمک میکند وقایع و اموری را که برای آنان با معناست و موجب تعالی زندگی آنان میشود، تجربه نمایند. اما محیط همواره قوانینی را برای چگونه اندیشیدن به کودکان میآموزد که هرگز به این نکته که برای کودک معنا دارد یا خیر توجه نمیکند و در صورت اعتراض، کودک ممکن است تبینه هم بشود. زمانی که کودکان رام بشوند که تجربهی آنها غلط یا بد است، اعتمادشان را به تجربهی خویش از دست میدهند و حتی آن را به طور کامل انکار میکنند'. آنها تابع محض و بیچون و چرای قواعد و دیدگاههایی میشوند و دچار انواع مختلف اختلالات روانی میشوند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست