یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

شیر بها - MILK MONY


شیر بها - MILK MONY
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : کاتلین کندی و فرانک مارشال
کارگردان : ریچارد بنجامین
فیلمنامه‌نویس : جان ماتسن
فیلمبردار : دیوید واتکین
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل کانورتینو
هنرپیشگان : ملانی گریفیث، اد هریس، مایکل پاتریک، مالکوم مک‌داول، آن هکه، کیسی سیماسکو، فیلیپ باسکو و برایان کریستوفر
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه


ـ دختر جوانی (گریفیث) که خود را ̎وی̎ معرفی می‌کند، زندگی ناراحتی را می‌گذارند. او به دام یک دار و دسته افتاده که مردان پولدار پیر را فریب می‌دهند و پول‌هایشان را می‌دزدند. وقتی دختر دیگری از همین باند، پول پیرمردی را می‌دزدد، رئیس باند (مک‌داول) آنها را در ساک ̎وی̎ پنهان می‌کند. از سوی دیگر، در حومهٔ مسکونی کنار شهر، مهندس تنهائی به نام ̎تام ویلر̎ (هریس) با پسرش، ̎فرانک̎ (کارتر) زندگی می‌کنند؛ مادر ̎فرانک̎، هنگام تولد او مرده است. ̎فرانک̎ در دوازده سالگی با دو دوستش عوالم خود را دارند و مدام خیالبافی می‌کنند. یکبار آن دو در راه شهر به طور تصادفی با ̎وی̎ برخورد می‌کنند و ̎وی̎ با اتوموبیل از کار افتاده و مستعمل رئیس باند آن دو را می‌رساند. در منزل ̎فرانک̎ اتوموبیل دیگر روشن نمی‌شود و ̎وی̎ برای تلفن کردن وارد منزل او می‌شود و با ̎تام̎ ملاقات می‌کند. ̎وی̎ شب را در منزل آن دو می‌گذراند و صبح از تلویزیون خبر کشته شدن یکی از اعضاء دار و دسته را می‌شنود. حالا دیگر از ترس نمی‌تواند برود چرا که رئیس دار و دسته به این عنوان که پول‌ها نزد او است، به دنبالش می‌گردد. ̎وی̎ به ̎فرانک̎ در یک کنفرانس درسی کمک می‌کند. شبی در مجلس رقص بچه‌ها، بین ̎تام̎ و مدیر مدرسه جر و بحثی در می‌گیرد. در این بین رئیس دار و دسته هم سر می‌رسد و همه‌چیز به هم می‌ریزد. سرانجام ̎وی̎ می‌رود. او که قصد دارد زندگی‌اش را عوض کند، میان اثاثیهٔ خود ساک محتوی پول‌ها را پیدا می‌کند، زمینی که مورد علاقهٔ پدر ̎تام̎ بوده، برای آن دو می‌خرد، سپس با خرید یک رستوران در حومه تصمیم می‌گیرد همان‌جا بماند و با ̎تام̎ ازدواج کند.
ـ یک کمدی سبک و بسیار بانمک و خوب از کار درآمده، با فیلمنامهٔ دقیقی پر از انواع شوخی‌های سوء تفاهم، موقعیت، مختصری بزن‌بکوب اما بسیار درهم تنیده و یکدست و خوش‌پرداخت، ظریف و عاشفانه و با یک بازی درخشان از گریفیث و پر از صحنه‌های بسیار بامزه (مثل صحنهٔ کنفرانس پسر در مدرسه)، خوش‌پرداخت و خوب اجرا شده در یک ملودرام یکسدت و متوازن از مرد خوب و زن بد و یک رشته شوخی‌های اولیه دربارهٔ کنجکاوی پسرهای نزدیک سن بلوغ در مجموع از آن ترکیب‌های بانمک و خنده‌دار که سینمای امریکا در درآوردنش مهارت دارد.


همچنین مشاهده کنید