جمعه, ۳ اسفند, ۱۴۰۳ / 21 February, 2025
مجله ویستا
تیم آمریکا: پلیس جهانی - TEAM AMERICAN: WORLD POLICE

کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پم بریدی، تری پارکر و مت استون
کارگردان : پارکر
فیلمنامهنویس : استون، بریدی و پارکر
فیلمبردار : بیل پوپ
آهنگساز(موسیقی متن) : هری گرگسن ـ ویلیامز
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه. عروسکی
صدا : تری پارکر، مت استون، کرستن میلر، ماساسا، داران ناریس، فیلن هندرس، چلسی ماگریت، جرمی شادا و موریس لامارش
تروریستها قصد دارند یک سلاح کشتار جمعی را در پاریس منفجر کنند ولی ̎تیم آمریکا̎، پلیس دنیا، جلوی آنها را میگیرد. ̎گارسن̎، یکی از اعضاء تیم، کشته میشود. ̎اسپاتسوود̎ (ناریس)، مدیر تیم آمریکا به ̎گَری جانستن̎ (پارکر)، بازیگر برودوی، پیشنهاد میدهد با ̎تیم آمریکا̎ همکاری کند چون معتقد است بازی و مهارتهای کلامیاش از او مأموری ایدهآلی میسازد. ̎گَری̎، ابتدا تردیدهائی دارد ولی پس از ملاقات ̎لیزا̎ (میلر)، عضو تیم، در مخفیگاهشان در ماونت راشمور، متقاعد میشود. نخستین مأموریت او سرکوب کردن گروهی تروریست در قاهره است. مأموریت با موفقیت انجام میشود. اعضاء انجمن بازیگران آمریکا، از جمله ̎الک بالدوین̎ (لامارش)، ̎تیم رابینز̎ و ̎شان پن̎ از فعالیتهای ̎تیم آمریکا̎ به خشم میآیند و علناً از آنها انتقاد میکنند. آشکار میشود که کرهٔ شمالی، سلاحهای کشتار جمعی در اختیار تروریستها میگذارد. کرهایها خیال دارند در جریان مهمانی کنسرتی به افتخار رهبران دنیا که بخشی از برنامههایشان توسط اعضاء انجمن بازیگران آمریکا ترتیب داده شده ـ و تا حدی هم به خاطر موضعگیریهای کره بر ضد ̎تیم آمریکا̎ در آنجا حضور دارند ـ سلاحهای کشتار جمعی را در چهارگوشهٔ دنیا منفجر کنند. وقتی تروریستها کانال پاناما را منفجر میکنند و مسئولیتش را به گردن ̎تیم آمریکا̎ میاندازند، ̎گَری̎ از شدت عذاب وجدان تیم را ترک میکند و به نوشخواری روی میآورد. ̎گَری̎ بعداً ̎اسپاتسوود̎ را از میان خرابههای مقر ̎تیم آمریکا̎ ـ که ̎مایکل مورِ̎ فیلمساز آن را منفجر کرده ـ نجات میدهد و سپس به کره میرود تا همکاران اسیرش را از اسارت برهاند. پس از درگیری با اعضاء انجمن بازیگران و سرافراز بیرون آمدن، هنرنمائی ̎گَری̎ شُهرهٔ آفاق میشود و در همان حال ̎لیزا̎ کرهایها را از میدان خارج میکند و دو نفری، سلاحهای کشتار جمعی را خنثی میکنند.
● یک کمدی/ اکشن تبلیغاتیِ دستراستی پُر از شخصیت و ماجرا و حادثه و آواز که عوض بازیگر زنده، عروسکها نقشهای اصلی آن را بازی کردهاند. برای حرکت دادن این عروسکها هم از روش سنتی عروسکگردانی و نخ استفاده شده است. بخش اصلی داستان، بر بستر وقایع سیاسی روز و حضور آمریکا در خاورمیانه میگذرد، اما ارجاع به ژانرها و نشانههای سینمائی بخش مهمی از فیلم را به خود اختصاص داده است. شبیهسازی صحنههای عاشقانه و اکشن فیلمهای زنده با استفاده از عروسکهای بیجان، میتواند بهانهٔ اصلی برای تماشای این فیلم عروسکی بلند باشد. فیلم چه به لحاظ سیاسی و چه اخلاقی، تند و جسورانه از کار درآمده، هرچند که نمیتوان پشتوانهٔ بینش سیاسی چندان منسجمی را در پس اشارههای سیاسی فراوان فیلم یافت. داستان فیلم هم آنقدر محکم و قوی نیست که تماشاگر را تا انتها به دنبال خود بکشاند. یکی از ترانههای فیلم ترجیعبند بامزهای دارد: ̎آنقدر به تو نیاز دارم که بن افلک به مدرسهٔ بازیگری!̎.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست