یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 19 May, 2024
مجله ویستا
بازتاب 1: نقدهایی بر ادبیات داستانی معاصر ایران
تاریخ نشر : ۸۴۰۹۲۲
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۸-۰۳۱-۹
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲۰۹
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهفر - مهری
نویسنده : کرمپور - فرزانه
شمارگان نخست از این مجموعه به نقد 12 داستان از نویسندگان ایرانی، اختصاص یافته است. این داستانها عبارتاند از: 'سلوک/ محمود دولتآبادی'، 'دو دنیا/ گلی ترقی'، 'دریا روندگان جزیرهی آبیتر/ معروفی'، 'شال بامو/ فریده لاشایی'، 'پرندهی من/ فریبا ونی'، 'آبی ماوراءبحار/ شهریار مندنیپور'، 'آسمان خالی نیست/ شیوا ارسطویی'، 'ویران میآیی/ حسین سناپور'، 'قصهی تهمینه/ محمد محمدعلی'، 'چه کسی باور میکند رستم/ روحانگیز شریفیان'، 'کافهی نادری/ رضا قیصریه' و 'عادت میکنیم/ زویا پیرزاد'. برای نمونه در نقد داستان نخست با عنوان 'مانیفست یک نویسنده'، نگارنده خاطرنشان میسازد: در این داستان 'مادر' کلیشهای است از زنهای سنتی که به پسر بیش از دختر ارج میگذارند و تنها کار در رابطه با زن و مادر بودن آنان، زایش، پخت و پز و شست و شو است و فراتر از آن چراغهای رابطه با شوهر و فرزندان تاریک است. این کلیشه در داستان جا افتاده، اما دولتآبادی در کارنامهی خود، زن امروزی را ندارد چرا که دغدغهها و علایقش را نمیشناسد و بهتر بود که به آن نزدیک نمیشد. زن امروزی را فارغ از مشکلات، علایق و تفکرش درگیر تزها و عقاید قرون وسطایی کردن و احکامی از پیش تعیین شده را در قالب داستانی با مضمون کهنه و ساختاری ضعیف به خورد خواننده دادن، تنها امتیازی منفی و عقبگردی با شتاب برای نویسنده است'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۸-۰۳۱-۹
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲۰۹
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهفر - مهری
نویسنده : کرمپور - فرزانه
شمارگان نخست از این مجموعه به نقد 12 داستان از نویسندگان ایرانی، اختصاص یافته است. این داستانها عبارتاند از: 'سلوک/ محمود دولتآبادی'، 'دو دنیا/ گلی ترقی'، 'دریا روندگان جزیرهی آبیتر/ معروفی'، 'شال بامو/ فریده لاشایی'، 'پرندهی من/ فریبا ونی'، 'آبی ماوراءبحار/ شهریار مندنیپور'، 'آسمان خالی نیست/ شیوا ارسطویی'، 'ویران میآیی/ حسین سناپور'، 'قصهی تهمینه/ محمد محمدعلی'، 'چه کسی باور میکند رستم/ روحانگیز شریفیان'، 'کافهی نادری/ رضا قیصریه' و 'عادت میکنیم/ زویا پیرزاد'. برای نمونه در نقد داستان نخست با عنوان 'مانیفست یک نویسنده'، نگارنده خاطرنشان میسازد: در این داستان 'مادر' کلیشهای است از زنهای سنتی که به پسر بیش از دختر ارج میگذارند و تنها کار در رابطه با زن و مادر بودن آنان، زایش، پخت و پز و شست و شو است و فراتر از آن چراغهای رابطه با شوهر و فرزندان تاریک است. این کلیشه در داستان جا افتاده، اما دولتآبادی در کارنامهی خود، زن امروزی را ندارد چرا که دغدغهها و علایقش را نمیشناسد و بهتر بود که به آن نزدیک نمیشد. زن امروزی را فارغ از مشکلات، علایق و تفکرش درگیر تزها و عقاید قرون وسطایی کردن و احکامی از پیش تعیین شده را در قالب داستانی با مضمون کهنه و ساختاری ضعیف به خورد خواننده دادن، تنها امتیازی منفی و عقبگردی با شتاب برای نویسنده است'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی ایران رئیسی بالگرد ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی سقوط بالگرد رئیسی دولت سیزدهم دولت مجلس
هلال احمر سیل تهران مشهد هواشناسی حوادث سیل مشهد سیلاب سلامت بارش باران آموزش و پرورش خراسان رضوی
خودرو قیمت دلار دلار یارانه قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو قیمت طلا مالیات بورس مسکن
سینما نمایشگاه کتاب رادیو سینمای ایران لیلا حاتمی موسیقی زری خوشکام علی حاتمی کتاب تلویزیون فیلم نمایشگاه کتاب تهران
قرآن ایلان ماسک
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس چین اوکراین نوار غزه لبنان
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر منچسترسیتی فدراسیون فوتبال تراکتور بازی بارسلونا باشگاه پرسپولیس اشکان دژاگه
هوش مصنوعی هواپیما گوگل ناسا آیفون موبایل اپل تبلیغات اینترنت فناوری
خواب استرس سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی رژیم غذایی کاهش وزن پزشک سلامت روان ویتامین دیابت