چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
بازتاب 1: نقدهایی بر ادبیات داستانی معاصر ایران
تاریخ نشر : ۸۴۰۹۲۲
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۸-۰۳۱-۹
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲۰۹
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهفر - مهری
نویسنده : کرمپور - فرزانه
شمارگان نخست از این مجموعه به نقد 12 داستان از نویسندگان ایرانی، اختصاص یافته است. این داستانها عبارتاند از: 'سلوک/ محمود دولتآبادی'، 'دو دنیا/ گلی ترقی'، 'دریا روندگان جزیرهی آبیتر/ معروفی'، 'شال بامو/ فریده لاشایی'، 'پرندهی من/ فریبا ونی'، 'آبی ماوراءبحار/ شهریار مندنیپور'، 'آسمان خالی نیست/ شیوا ارسطویی'، 'ویران میآیی/ حسین سناپور'، 'قصهی تهمینه/ محمد محمدعلی'، 'چه کسی باور میکند رستم/ روحانگیز شریفیان'، 'کافهی نادری/ رضا قیصریه' و 'عادت میکنیم/ زویا پیرزاد'. برای نمونه در نقد داستان نخست با عنوان 'مانیفست یک نویسنده'، نگارنده خاطرنشان میسازد: در این داستان 'مادر' کلیشهای است از زنهای سنتی که به پسر بیش از دختر ارج میگذارند و تنها کار در رابطه با زن و مادر بودن آنان، زایش، پخت و پز و شست و شو است و فراتر از آن چراغهای رابطه با شوهر و فرزندان تاریک است. این کلیشه در داستان جا افتاده، اما دولتآبادی در کارنامهی خود، زن امروزی را ندارد چرا که دغدغهها و علایقش را نمیشناسد و بهتر بود که به آن نزدیک نمیشد. زن امروزی را فارغ از مشکلات، علایق و تفکرش درگیر تزها و عقاید قرون وسطایی کردن و احکامی از پیش تعیین شده را در قالب داستانی با مضمون کهنه و ساختاری ضعیف به خورد خواننده دادن، تنها امتیازی منفی و عقبگردی با شتاب برای نویسنده است'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۸-۰۳۱-۹
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲۰۹
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهفر - مهری
نویسنده : کرمپور - فرزانه
شمارگان نخست از این مجموعه به نقد 12 داستان از نویسندگان ایرانی، اختصاص یافته است. این داستانها عبارتاند از: 'سلوک/ محمود دولتآبادی'، 'دو دنیا/ گلی ترقی'، 'دریا روندگان جزیرهی آبیتر/ معروفی'، 'شال بامو/ فریده لاشایی'، 'پرندهی من/ فریبا ونی'، 'آبی ماوراءبحار/ شهریار مندنیپور'، 'آسمان خالی نیست/ شیوا ارسطویی'، 'ویران میآیی/ حسین سناپور'، 'قصهی تهمینه/ محمد محمدعلی'، 'چه کسی باور میکند رستم/ روحانگیز شریفیان'، 'کافهی نادری/ رضا قیصریه' و 'عادت میکنیم/ زویا پیرزاد'. برای نمونه در نقد داستان نخست با عنوان 'مانیفست یک نویسنده'، نگارنده خاطرنشان میسازد: در این داستان 'مادر' کلیشهای است از زنهای سنتی که به پسر بیش از دختر ارج میگذارند و تنها کار در رابطه با زن و مادر بودن آنان، زایش، پخت و پز و شست و شو است و فراتر از آن چراغهای رابطه با شوهر و فرزندان تاریک است. این کلیشه در داستان جا افتاده، اما دولتآبادی در کارنامهی خود، زن امروزی را ندارد چرا که دغدغهها و علایقش را نمیشناسد و بهتر بود که به آن نزدیک نمیشد. زن امروزی را فارغ از مشکلات، علایق و تفکرش درگیر تزها و عقاید قرون وسطایی کردن و احکامی از پیش تعیین شده را در قالب داستانی با مضمون کهنه و ساختاری ضعیف به خورد خواننده دادن، تنها امتیازی منفی و عقبگردی با شتاب برای نویسنده است'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست