جمعه, ۱۰ اسفند, ۱۴۰۳ / 28 February, 2025
مجله ویستا
تعقیب - The Chase

کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : سام اسپیگل
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : لیلیان هلمن، برمبنای رمان و نمایشنامهای نوشته هورتن فوت.
فیلمبردار : جوزف لاشل و رابرت سورتیس.
آهنگساز(موسیقی متن) : جان باری
هنرپیشگان : مارلون براندو، جین فاندا، رابرت ردفورد، ا.ج. مارشال آنجی دیکینسن، جانیس رول، میریام هاپکینز، مارتا هایر، ریچارد برادفورد، رابرت دووال، استیو اینات و جیمز فاکس.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۵ دقیقه.
"بابر ریوز" (ردفورد) همراه یک محکوم دیگر از زندان ایالتی میگریزد و این خبر باعث ولولهای میان مردم شهر میشود. هم قطار "بابر" رانندهای را به خاطر اتوموبیل و لباسش میکشد و "بابر" را به حال خود رها میکند. بعضی از اهالی شهر، "بابر" را گناهکار میداند و بقیه بیگناه. "ملانتر کالدر" (براندو) از دسته دوم است و حس میکند که "بابر" به شهر و خانهآش خواهد آمد. شایعات و حدسها و پیشبینیها در مودر سرنوشت "بابر"، که با بهترین دوست شوهرش "جیک راجرز" (فاکس) (پسر "وال راجرز"/ مارشال، بانکدار متمول شهر) سر و سری دارد؛ همسر "کالدر"، "زوبی" (دیکینسن) که وفادارانه سعی در راهنمائی و حمایت از شوهر دارد؛ "دیمون فولر" (برادرفورد) اعتراف میکند و همسر "دیمن"، "مری" (هایر) که فقدان عشق در زناشوئی، او را به الکل سوق داده است. پس از جشن تولد بیبندوبارانهای در شهر، کلانتر "کالدر" از سوی مخالفانش مورد ضرب و شتم قرار میگیرد. در همین حال "بابر" وارد شهر میشود و از همسرش و "جیک راجرز" تقاضای کمک میکند. بهزودی این خبر شایع میشود که او در قبرستان اتوموبیلهای قراضه مخفی شده است و تمام مردم شهر در پی یافتن او روانه میشوند. طی درگیری، "جیک" در اثر انفجار بنزین کشته میشود. "کالدر"، "بابر" را تحت حمایت خود میگیرد و او را به سوی زندان میبرد ولی یکی از آشوبگران شهر، "آرچی" (اینات)، "بابر" را میکشد. "کالدر"، "آرچی" را میکشد و سپس آگاهانه از اینکه دیگر کاری از دستش برنمیآید، همراه همسرش شهر را ترک میکند.
٭ فیلم به دلیل درگیریهای پشت صحنه میان فیلمنامهنویس، کارگردان و تهیهکننده آن شهرت دارد. هلمن طرح داستانی اصلی را به کلی تغییر میدهد تا با معرفی شخصیتها و تیپهای متعدد، به اجتماعی بیمار و گناهکار بپردازد. پن تسلط کامل بر فیلم نداشت و حاصل کارش به ملودرامی اغراقآیمز شبیه شده است. با این حال در هدایت بازیگران متعدد و معروف فیلم و همچنین ایجاد موقعیتهای نمایشی که به نحوی اجتنابناپذیر به خشونت میانجامند، موفق مینماید. در بین بازیگران، ردفورد در نقش شخصیتی تک افتاده و مطرود بهترین بازی را ارائه میدهد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست