دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
مجله ویستا
شاهنامه فردوسی: نثر، بخش دوم: پهلوانی: از داستان کیخسرو و افراسیاب تا سرانجام کیخسرو
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۱۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۲-۱۸۷-۱
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
ویراستار : منجزی - فرمهر
نویسنده : شاهری - سیدعلی
مجلد نهم از این مجموعه، برگردانی است از شاهنامه به نثر که از 'لشکرآرایی کیخسرو و برای جنگ با افراسیاب' تا 'آگاهی لهراسب از ناپدید شدن کیخسرو' را شامل میشود. به تصریح نگارنده: 'آن چه در این مجلد از هرچیز مهمتر است، پرداخت به شخصیت کیخسرو است. این پادشاه عارف مسلک بر خلاف پادشاهان پیشین، آمیختهای از عناصر زمینی و آسمانی است. او درست بعد از فارغ شدن از تمام رنجها و مصیبتها و در زمانی که ایرانزمین، همهی این رنجها را پشتسر گذاشته و رنگ آرامش و صلح به خود میگیرد، از تاج و تخت پادشاهی چشم میپوشد و همه چیز را به ایرانیان میبخشد و بیآنکه توشهای بردارد، راهی الهی را در پیش میگیرد و ناپدید میشود. او در اعتقاد مردم آن زمان، همان سوشیانس است که در دین زرتشت، ظهور خواهد کرد. نکتهی دیگر که در این مجلد، بارز است، مکافات است و هرکس به فراخور گناهی که مرتکب شده، کیفر میبیند. کیخسرو، افراسیاب را قاتل اصلی سیاوش میداند پس با دست خود، او را گردن میزند، در حالی که در همان مجلس، گرسیوز و گروی زره به دست دژخیم سپرده میشوند'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۲-۱۸۷-۱
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
ویراستار : منجزی - فرمهر
نویسنده : شاهری - سیدعلی
مجلد نهم از این مجموعه، برگردانی است از شاهنامه به نثر که از 'لشکرآرایی کیخسرو و برای جنگ با افراسیاب' تا 'آگاهی لهراسب از ناپدید شدن کیخسرو' را شامل میشود. به تصریح نگارنده: 'آن چه در این مجلد از هرچیز مهمتر است، پرداخت به شخصیت کیخسرو است. این پادشاه عارف مسلک بر خلاف پادشاهان پیشین، آمیختهای از عناصر زمینی و آسمانی است. او درست بعد از فارغ شدن از تمام رنجها و مصیبتها و در زمانی که ایرانزمین، همهی این رنجها را پشتسر گذاشته و رنگ آرامش و صلح به خود میگیرد، از تاج و تخت پادشاهی چشم میپوشد و همه چیز را به ایرانیان میبخشد و بیآنکه توشهای بردارد، راهی الهی را در پیش میگیرد و ناپدید میشود. او در اعتقاد مردم آن زمان، همان سوشیانس است که در دین زرتشت، ظهور خواهد کرد. نکتهی دیگر که در این مجلد، بارز است، مکافات است و هرکس به فراخور گناهی که مرتکب شده، کیفر میبیند. کیخسرو، افراسیاب را قاتل اصلی سیاوش میداند پس با دست خود، او را گردن میزند، در حالی که در همان مجلس، گرسیوز و گروی زره به دست دژخیم سپرده میشوند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست