پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا
یادگیری خردسالان: تکلم و تفکر: در خانه و در مدرسه: قابل استفاده برای دانشجویان رشتههای علوم تربیتی و روانشناسی، والدین، مربیان و پژوهشگران
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۴
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۶۴۴-۳۸-۸
رده دیویی : ۱۵۵.۴۲۳۳۱۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
نویسنده : تیزارد - باربارا
نویسنده : هاکس - مارتین
مترجم : جوانمرد - غلامحسین
گزارش حاضر، دربارهی ارزیابی گفت و گوی دختر بچههای چهارساله در کودکستان با معلمهایشان و در خانه با مادرانشان است. بر اساس این پژوهش، نگارنده میگوید: 'گفت و گوی کودکان با معلمان در مقایسه با گفت و گو با مادران، کاملا فرق میکرد، پرمایگی، عمق و تنوعی که مشخصهی مکالمات موجود در خانه بود، در کودکستان از بین میرفت. هم چنین حس تقلای ذهنی و تلاش برای برقراری ارتباط از هر دو طرف، جزء این مشخصهها بود: اما این کودکی که در کودکستان بود، دیگر آن کودک معمایی و پرسشگر در خانه، نبود. در کودکستان، کودک هنگام صحبت کردن با کارکنان، آرام به نظر میرسید و گفت گوهای او اساسا بیشتر به جواب دادن سئوالات محدود میشد تا پرسیدن آنها و یا این کودک در مورد کودکان دیگر و وسایل بازی کمتر به مبادلهی کلاس میپرداخت. این تفاوتها، بین گفت و گوهای خانه و کودکستان، به ویژه در رابطه با کودکان طبقه پایین، امر مسلمی بود. در مقایسه با کودکان طبقهی متوسط، کودکان طبقهی پایین به احتمال بیشتری ساکت بودند، در گفت و گو نقش منفعلانهای بازی میکردند و از پرسش، امتناع میکردند'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۶۴۴-۳۸-۸
رده دیویی : ۱۵۵.۴۲۳۳۱۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
نویسنده : تیزارد - باربارا
نویسنده : هاکس - مارتین
مترجم : جوانمرد - غلامحسین
گزارش حاضر، دربارهی ارزیابی گفت و گوی دختر بچههای چهارساله در کودکستان با معلمهایشان و در خانه با مادرانشان است. بر اساس این پژوهش، نگارنده میگوید: 'گفت و گوی کودکان با معلمان در مقایسه با گفت و گو با مادران، کاملا فرق میکرد، پرمایگی، عمق و تنوعی که مشخصهی مکالمات موجود در خانه بود، در کودکستان از بین میرفت. هم چنین حس تقلای ذهنی و تلاش برای برقراری ارتباط از هر دو طرف، جزء این مشخصهها بود: اما این کودکی که در کودکستان بود، دیگر آن کودک معمایی و پرسشگر در خانه، نبود. در کودکستان، کودک هنگام صحبت کردن با کارکنان، آرام به نظر میرسید و گفت گوهای او اساسا بیشتر به جواب دادن سئوالات محدود میشد تا پرسیدن آنها و یا این کودک در مورد کودکان دیگر و وسایل بازی کمتر به مبادلهی کلاس میپرداخت. این تفاوتها، بین گفت و گوهای خانه و کودکستان، به ویژه در رابطه با کودکان طبقه پایین، امر مسلمی بود. در مقایسه با کودکان طبقهی متوسط، کودکان طبقهی پایین به احتمال بیشتری ساکت بودند، در گفت و گو نقش منفعلانهای بازی میکردند و از پرسش، امتناع میکردند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست