دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا
متافیزیک نیچه
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست