پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی
یكی از راههای موجود برای بازاریابی اینترنتی اینست كه از یك موتور جستجو كمك بگیرید، با آن قرارداد ببندید و در ازای پرداخت مبلغی یك طرح بازاریابی را از او بخواهید. در ابتدا این طور به نظر میرسد كه كار سادهایست و به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی انجام میشود و باید هم اینطور باشد اما نیست.
وقتی كه مشتریان كارشان را دریافت میكنند، فقط محصول نهایی را میبینند كه تمیز، دقیق و شسته رفته است. شركت مذكور طرحی برای آنها نوشته كه با اشكال و نمودارهای حساب شده و دقیق تمامی مراحل جستجو را نشان داده و توصیههایی كاربردی ارائه كرده است. معمولاً این خلاصههایی كه به دست مشتری میرسند بر لزوم مداومت در یك جستجوی اینترنتی پویا و به روز شده تاكید میكنند و اشاره دارند كه از لغات كلیدی و راهنما استفاده شود و از لغات یا عباراتی كه كاربردی نداشته مراجعان و جستجوگران اینترنتی را گمراه میكنند، استفاده نشود. یكی از نكاتی كه در این میان پنهان میمانند این است كه فرآیندهای پشت پرده و زمانی كه برای انجام آنها لازمست و صرف میشود، نادیده گرفته میشود.
وقتی كه یك موتور جستجو میخواهد فرآیند این طرح بازاریابی را با جستجوهای افراد در اینترنت هماهنگ و همراه كند باید مدام روندها و تعاملات دیگری را نیز برقرار كند و كلمات كلیدی، لینكها و عبارات راهنما را چك كند.
یكی از متخصصان این امر میگوید : «كسانی كه در جریان خلق این بستههای بازاریابی اینترنتی قرار ندارند و از چند و چون آن بیخبرند فكر میكنند كه كارما فقط اینست كه كلمات و عباراتی را تایپ میكنیم و آنوقت ترافیك سایت آنها به جریان میافتد.»
هر موتور جستجویی برای خودش روش شناسیهایی دارد، واژهها و شرایط مخصوص به خود دارد و پروسهها و رویكردهای اجرایش با بقیه متفاوت است. در طی انجام تدوین یك طرح بازاریابی اینترنتی سفارشی مشتری، مسائل متعددی هست كه با آنها برخورد خواهید كرد :
▪ شما باید صرفنظر از درآمد و پتانسیل مالی مشتری سقف حداكثری برای مخارج انجام و اتمام پروژه این مشتری تعیین كنید.
▪ سیستمی كه در حال حاضر برای طراحی و تدوین سایتها از آن استفاده میكنید پس از مدتی دیگر به این حال كنونی نخواهد ماند و مطابق با تغییرات سریع دنیای اینترنت، تغییر خواهد كرد.
▪ مشتریان میپرسند كه این توصیهها و استراتژیهایی كه در سایتهای تبلیغاتی آنها وجود دارد، به چه درد میخورد و اصلاً چطور بر بالا بردن توان كسب و كارشان تاثیر میگذارد. كارمندان شما هم به سادگی میگویند كه نمیدانند. حالا سوال اینست كه اگر موتور جستجو نتواند مشتری خود را راهنمایی كند، به درد میخورد یا نه؟
▪ وقتی كه میخواهید ابزار تبلیغاتی اینترنتی بسازید، باید با توجه به نوع كسب و كار متقاضی شاخصها و نشانگرهای متعددی از موتور جستجو را بررسی و چك كنید. بعضی از آنها كارهای تكراری انجام میدهند و بعضی هم برای برقراری ارتباطات و هدایت جستجوگران موثر و مفید نیستند.
تا به حال این مشكلات و دشواریهایی از این دست، در كارهای ما اختلال ایجاد نكردهاند ولی ما به هر حال میخواهیم تمامی نیازهای مشتریان را برآورده كنیم و البته هدف ما تامین انتظاراتی واقعبینانه است كه امكان تحقق آنها وجود دارد. از این رو، باید قادر باشیم تمام تواناییهایمان را به مراجعان عرضه كنیم. ما سعی داریم برای تحقق این اهداف، تمامی فرآیندهای پشت پرده را تا حد ممكن در دست بگیریم و هزینه اضافهای را نیز برای این كار منظور میكنیم.
شاید هیچ كس مقصر نباشد؛ نه ما و نه مشتریان. این تقصیر سرعت دیوانهوار پیشرفت فنآوریهای اطلاعاتیست كه اینگونه ما را جامیگذارد. هر روز كه میگذرد بر تعداد موتورهای جستجویی كه در خدمت این متقاضیان در میآیند اضافه میشود كه هر كدام نیز طوماری از فنآوریهای گوناگون مدیریت دادهها و دریافت آگهی و پاسخگویی به آنها را به همراه میآورند و اینها از تغییر و تحولاتی خبر میدهند كه تدریجاً در حال رشدند و به تدریج بر قابلیتهای این استراتژی بازاریابی اینترنتی افزوده از مشكلات سر راه آن میكاهند. اما هیچ وقت نمیتوانیم بگوییم كه كارمان تمام شده است.
By : Erik Harbison
مترجم : آذین صحابی
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم معلمان رهبر انقلاب نیکا شاکرمی مجلس خلیج فارس بابک زنجانی
آتش سوزی تهران پلیس روز معلم زلزله قتل شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه سلامت دستگیری
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم ارز
سریال نمایشگاه کتاب فیلم سینمایی تلویزیون عفاف و حجاب جواد عزتی سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم موسیقی رسانه ملی
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین حماس غزه جنگ غزه نوار غزه انگلیس ترکیه ایالات متحده آمریکا اوکراین یمن افغانستان
پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی تلفن همراه اینستاگرام اپل گوگل همراه اول پهپاد واکسن تبلیغات ناسا نخبگان
سرطان خواب فشار خون کبد چرب بیماری قلبی دیابت کاهش وزن مسمومیت داروخانه