سه شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 11 February, 2025
مجله ویستا
شور ذهن - passion of mind
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کارول اسکوتا، تام رزنبرگ و رانلد باس
کارگردان : آلن برلینر
فیلمنامهنویس : باس و دیوید فیلد
فیلمبردار : ادوارد سرا
آهنگساز(موسیقی متن) : رندی ایدلمن
هنرپیشگان : دمی مور، استلان اسکارسگارد، ویلیام فیشتنر، پیتر ریگرت، جاس آلکند، سینید کیوساک و گری بامن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۵ دقیقه.
̎مری̎ (مور)، بیوه آمریکائی ساکن شهر کوچکی در فرانسه، سعی دارد دو فرزندش را تحت شرایطی دشوار بزرگ کند. ̎مارتی̎ (مور)، خانم تاجر نیویورکی است که دلش میخواهد زندگی ناآرامش را رها کند و زندگی آرامتری را در اروپا در پیش گیرد. اما ̎مارتی̎ موجودی است که صرفاً از ذهنیت ̎مری̎ سرچشمه گرفته ـ یا لااقل، این چیزی است که ̎مری̎ فکر میکند. از سوی دیگر، ̎مارتی̎ اطمینان دارد که ̎مری̎ وجود خارجی ندارد و فقط خوابش را دیده است. خب، کدام یک از آن دو، حق دارند؟ شاید هم هردوی آنان اشتباه میکنند؟ از این گذشته، مردان، چه جای گاهی در زندگی آن دو دارند؟...
● فیلم بازسازی ناشیانه و، بهمعنای بد کلمه، هالیوودی زندگی دوگانهٔ ورونیک (کریشتف کیشلوفسکی، ۱۹۹۱) است و ظاهراً به نیت ̎بازگشت به رینگ̎ مور (که سه سال از عرضهٔ آخرین فیلمش، ساختارشکنی هاریوودی آلن میگذرد) ساخته شده تا این ستارهٔ دههٔ نودی در پرسونائی جدید، بیشتر از جسم با ذهن سروکار داشته باشد. مور بازیگر بیاستعدادی نیست، اما این را از شور ذهن نمیتوان دریافت. در این درام روانشناسانه (که نخستین فیلم انگلیسی زبان برلینر فرانسوی بهشمار میآید) تنها نکتههای مثبت بازی اسکار سگار، در نقش محبوب ̎مری̎ و مناظر منهتن و فرانسه هستند. ̎مری̎ نمیداند خودش واقعی است یا ̎مارتی̎ و ̎مارتی̎ هم همین مشکل را دارد. تماشاگر نیز خیلی زود به این نتیجه میرسد که اصلاً این صحبتها مشکل او نیست!
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کارول اسکوتا، تام رزنبرگ و رانلد باس
کارگردان : آلن برلینر
فیلمنامهنویس : باس و دیوید فیلد
فیلمبردار : ادوارد سرا
آهنگساز(موسیقی متن) : رندی ایدلمن
هنرپیشگان : دمی مور، استلان اسکارسگارد، ویلیام فیشتنر، پیتر ریگرت، جاس آلکند، سینید کیوساک و گری بامن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۵ دقیقه.
̎مری̎ (مور)، بیوه آمریکائی ساکن شهر کوچکی در فرانسه، سعی دارد دو فرزندش را تحت شرایطی دشوار بزرگ کند. ̎مارتی̎ (مور)، خانم تاجر نیویورکی است که دلش میخواهد زندگی ناآرامش را رها کند و زندگی آرامتری را در اروپا در پیش گیرد. اما ̎مارتی̎ موجودی است که صرفاً از ذهنیت ̎مری̎ سرچشمه گرفته ـ یا لااقل، این چیزی است که ̎مری̎ فکر میکند. از سوی دیگر، ̎مارتی̎ اطمینان دارد که ̎مری̎ وجود خارجی ندارد و فقط خوابش را دیده است. خب، کدام یک از آن دو، حق دارند؟ شاید هم هردوی آنان اشتباه میکنند؟ از این گذشته، مردان، چه جای گاهی در زندگی آن دو دارند؟...
● فیلم بازسازی ناشیانه و، بهمعنای بد کلمه، هالیوودی زندگی دوگانهٔ ورونیک (کریشتف کیشلوفسکی، ۱۹۹۱) است و ظاهراً به نیت ̎بازگشت به رینگ̎ مور (که سه سال از عرضهٔ آخرین فیلمش، ساختارشکنی هاریوودی آلن میگذرد) ساخته شده تا این ستارهٔ دههٔ نودی در پرسونائی جدید، بیشتر از جسم با ذهن سروکار داشته باشد. مور بازیگر بیاستعدادی نیست، اما این را از شور ذهن نمیتوان دریافت. در این درام روانشناسانه (که نخستین فیلم انگلیسی زبان برلینر فرانسوی بهشمار میآید) تنها نکتههای مثبت بازی اسکار سگار، در نقش محبوب ̎مری̎ و مناظر منهتن و فرانسه هستند. ̎مری̎ نمیداند خودش واقعی است یا ̎مارتی̎ و ̎مارتی̎ هم همین مشکل را دارد. تماشاگر نیز خیلی زود به این نتیجه میرسد که اصلاً این صحبتها مشکل او نیست!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست