چهارشنبه, ۲۲ اسفند, ۱۴۰۳ / 12 March, 2025
مجله ویستا
نامادری - Stepmom
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : وندی فاینرمن، پاتریک مکورمیک، مارک ا. رادکلیف و مایکل بارانتان
کارگردان : کریس کولامبوس
فیلمنامهنویس : استیون راجرز، جسی نلسن، کارن لی هاپکینز و ژیژی لوانژی، برمبنای داستانی نوشته لوانژی
فیلمبردار : دانلد م. مکآلپاین
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : جولیا رابرتس، سوزان ساراندون، اد هریس، جنا مالون، لیام ایکن، لین ویتفیلد، دارل لارسن و مری لوئیز ویلسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۰ دقیقه.
̎جکی̎ (ساراندون) ناشر سابق، اکنون در خانهای در یک مزرعهٔ خارج از منهتن در نیویورک زندگی میکند و سرپرستی دوبچهاش را به عهده دارد. شوهر سابقش، ̎لوک̎ (هریس) که یکشنبهها بچهها را پیش خودش میبرد، با زنی بهنام ̎ایزابل̎ (رابرتس)، عکاس درجه یک مد که بسیار جوانتر از ̎لوک̎ است، زندگی میکند؛ اما از آنجائی که ̎لوک̎ همیشه به دلایل کاری ناچار به سفر کردن است، زحمت آماده کردن بچهها برای رفتن به مدرسه، وقتی خانهٔ ژدرشان هستند بهعهدهٔ ̎ایزابل̎ میافتد و او هم زنی نیست که این کار را بلد باشد. زمانی به همین منوال میگذرد تا اینکه ̎جکی̎ متوجه میشود به سرطان مبتلا شده است. او که همه گونه آزمایش سخت پزشکی و شیمی درمانی را تحمل کرده، با خود فکر میکند اگر بمیرد سرپرستی بچههایش به عهدهٔ ̎ایزابل̎ که هیچگونه مسئولیت مادری نسبت به آن دو ندارد، خواهد افتاد، بهخصوص زمانی که رسماً با ̎لوک̎ ازدواج کند؛ بنابراین تصمیم میگیرد بهجای رقابت با ̎ایزابل̎ به او مادری کردن بیاموزد و او را جزو خانواده و دنیای خودش بداند...
● کارنامهٔ کولامبوس در نوسانی همیشگی میان ساخت ملودرامهای خانوادگی و فیلمهائی با محوریت کودکان بوده است. نامادری در این میان یک نقطهٔ اوج است. جائی میان این دو مسیر که در واقع سعی میکند از هر دو وجه کارنامهٔ کولامبوس بهره گیرد. در واقع ظرافت کار با کودکان و بازیگیری قوی فیلمهای کودکانه در کنار احساساتیگری موفق و جذاب کارهای ملودرامهٔر در نامادری کنار هم جمع میشوند تا داستانی سر راست برای مخاطبان جوان ـ و به ویژه زنان ـ روایت شود. زوج رابرتس و ساراندون در کنار هم موفقند و البته ساراندون شور همیشگی را به نفع رابرتس کنار گذاشته و نقش زن آرامتر داستان را بازی میکند. در عوض رابرتس در ادامهٔ نقش آفرینیهای موفقش در دههٔ ۱۹۹۰، باز هم درخشان است. با این همه ستارهٔ اصلی فیلم مالون، دخترک فیلمهای هالیوودی این دهه است که در اینجا دیگر بزرگ شده و در قامت یک نوجوان، رابط دو شخصیت اصلی داستان است و البته نه در کنار رابرتس و نه در کنار ساراندون کم نمیآورد.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : وندی فاینرمن، پاتریک مکورمیک، مارک ا. رادکلیف و مایکل بارانتان
کارگردان : کریس کولامبوس
فیلمنامهنویس : استیون راجرز، جسی نلسن، کارن لی هاپکینز و ژیژی لوانژی، برمبنای داستانی نوشته لوانژی
فیلمبردار : دانلد م. مکآلپاین
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : جولیا رابرتس، سوزان ساراندون، اد هریس، جنا مالون، لیام ایکن، لین ویتفیلد، دارل لارسن و مری لوئیز ویلسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۰ دقیقه.
̎جکی̎ (ساراندون) ناشر سابق، اکنون در خانهای در یک مزرعهٔ خارج از منهتن در نیویورک زندگی میکند و سرپرستی دوبچهاش را به عهده دارد. شوهر سابقش، ̎لوک̎ (هریس) که یکشنبهها بچهها را پیش خودش میبرد، با زنی بهنام ̎ایزابل̎ (رابرتس)، عکاس درجه یک مد که بسیار جوانتر از ̎لوک̎ است، زندگی میکند؛ اما از آنجائی که ̎لوک̎ همیشه به دلایل کاری ناچار به سفر کردن است، زحمت آماده کردن بچهها برای رفتن به مدرسه، وقتی خانهٔ ژدرشان هستند بهعهدهٔ ̎ایزابل̎ میافتد و او هم زنی نیست که این کار را بلد باشد. زمانی به همین منوال میگذرد تا اینکه ̎جکی̎ متوجه میشود به سرطان مبتلا شده است. او که همه گونه آزمایش سخت پزشکی و شیمی درمانی را تحمل کرده، با خود فکر میکند اگر بمیرد سرپرستی بچههایش به عهدهٔ ̎ایزابل̎ که هیچگونه مسئولیت مادری نسبت به آن دو ندارد، خواهد افتاد، بهخصوص زمانی که رسماً با ̎لوک̎ ازدواج کند؛ بنابراین تصمیم میگیرد بهجای رقابت با ̎ایزابل̎ به او مادری کردن بیاموزد و او را جزو خانواده و دنیای خودش بداند...
● کارنامهٔ کولامبوس در نوسانی همیشگی میان ساخت ملودرامهای خانوادگی و فیلمهائی با محوریت کودکان بوده است. نامادری در این میان یک نقطهٔ اوج است. جائی میان این دو مسیر که در واقع سعی میکند از هر دو وجه کارنامهٔ کولامبوس بهره گیرد. در واقع ظرافت کار با کودکان و بازیگیری قوی فیلمهای کودکانه در کنار احساساتیگری موفق و جذاب کارهای ملودرامهٔر در نامادری کنار هم جمع میشوند تا داستانی سر راست برای مخاطبان جوان ـ و به ویژه زنان ـ روایت شود. زوج رابرتس و ساراندون در کنار هم موفقند و البته ساراندون شور همیشگی را به نفع رابرتس کنار گذاشته و نقش زن آرامتر داستان را بازی میکند. در عوض رابرتس در ادامهٔ نقش آفرینیهای موفقش در دههٔ ۱۹۹۰، باز هم درخشان است. با این همه ستارهٔ اصلی فیلم مالون، دخترک فیلمهای هالیوودی این دهه است که در اینجا دیگر بزرگ شده و در قامت یک نوجوان، رابط دو شخصیت اصلی داستان است و البته نه در کنار رابرتس و نه در کنار ساراندون کم نمیآورد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست