یکشنبه, ۱۶ دی, ۱۴۰۳ / 5 January, 2025
مجله ویستا
آماده تغییر: چالشهای پیوسته صنایع خودروسازی در سده بیستم
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۹۸۹-۵۷-۱
رده دیویی : ۳۳۸.۴۷۶۲۹۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رحلی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : امینی - امیرهوشنگ
در کتاب عنوان شده است که 'صنعت خودروسازی، سالانه نزدیک به 60 میلیون خودروی سبک و سنگین تولید میکند... صنعت خودروسازی حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورهای ثروتمند را به خود اختصاص دهد. اما این صنعت که در سدهی بیستم، پیشگام سایر صنایع بود و بسیاری از طوفانهای سدهی بیستم را پشتسر گذاشته است، هماکنون 100 ساله شده و با مشکلات و چالشهای بسیار دست به گریبان است. میانگین تفاوت سود خودروسازی از 20 درصد در سالهای دهه 1920، که سالهای جوانی و نوپایی صنعت خودروسازی به حساب میآید، به 10 درصد در سالهای دههی 1960، و کمتر از 5 درصد در حال حاضر کاهش یافته است. هماکنون، بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی در معرض ضرردهی قرار دارند. با وجود اهمیت فراوان صنعت خودرو در نظامهای نوین اقتصادی، این صنعت از بازارهای سرمایه، ناپدید شده است'. بر این اساس، چالشهای پیوستهی صنایع خودروسازی در سدهی بیستم بررسی گردیده خاطرنشان میشود: 'روند کنونی و شکل کلی این صنعت در آینده نیز تا حد زیادی شبیه شکل کنونیاش خواهد بود... لذا شرکتهای خودروسازی قدیمی باید برای سودآوری درآمدزایی بیشتر در پی تجدید قوا و بازسازی خود برآیند نه این که فقط به سهم بازار بیندیشند، در غیر این صورت رقبای جدید و تازهنفس آنها خواهند توانست با استفاده از مزیتهای فنآوری گوی سبقت را از آنها بربایند'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۹۸۹-۵۷-۱
رده دیویی : ۳۳۸.۴۷۶۲۹۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رحلی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : امینی - امیرهوشنگ
در کتاب عنوان شده است که 'صنعت خودروسازی، سالانه نزدیک به 60 میلیون خودروی سبک و سنگین تولید میکند... صنعت خودروسازی حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورهای ثروتمند را به خود اختصاص دهد. اما این صنعت که در سدهی بیستم، پیشگام سایر صنایع بود و بسیاری از طوفانهای سدهی بیستم را پشتسر گذاشته است، هماکنون 100 ساله شده و با مشکلات و چالشهای بسیار دست به گریبان است. میانگین تفاوت سود خودروسازی از 20 درصد در سالهای دهه 1920، که سالهای جوانی و نوپایی صنعت خودروسازی به حساب میآید، به 10 درصد در سالهای دههی 1960، و کمتر از 5 درصد در حال حاضر کاهش یافته است. هماکنون، بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی در معرض ضرردهی قرار دارند. با وجود اهمیت فراوان صنعت خودرو در نظامهای نوین اقتصادی، این صنعت از بازارهای سرمایه، ناپدید شده است'. بر این اساس، چالشهای پیوستهی صنایع خودروسازی در سدهی بیستم بررسی گردیده خاطرنشان میشود: 'روند کنونی و شکل کلی این صنعت در آینده نیز تا حد زیادی شبیه شکل کنونیاش خواهد بود... لذا شرکتهای خودروسازی قدیمی باید برای سودآوری درآمدزایی بیشتر در پی تجدید قوا و بازسازی خود برآیند نه این که فقط به سهم بازار بیندیشند، در غیر این صورت رقبای جدید و تازهنفس آنها خواهند توانست با استفاده از مزیتهای فنآوری گوی سبقت را از آنها بربایند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست