سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
مجله ویستا
زنجیرهٔ تأمین سبز: راهبرد نوین کسب مزیت رقابتی در قرن ۲۱
محیط زیستگرائی در هزارهٔ جدید یکی از موضوعات مهم بهشمار میرود. از اینرو دولتها با اهرمهای سیاستی مختلف سعی دارند بنگاهها را به درونیسازی هزینههای تخریب زیستمحیطی ملزم کنند. این مقاله به بررسی وضعیت فعلی زنجیرهٔ تأمین سبز کشور در بخشهای حمل و نقل، صنعت و معدن و کشاورزی از نظر شاخصهای عملکردی و زیستمحیطی میپردازد و اقدامات و شاخصهای مورد نیاز برای استقرار یک زنجیرهٔ تأمین سبز را تبیین و مزایای استقرار آن را احصا میکند تا از این رهگذر در فضای به شدت رقابتی حاکم بر بازار، اول آنکه، الگوئی برای سنجش و ممیزی عملکرد زیستمحیطی فراهم گردد. دوم آنکه، آندسته از بنگاههای داخلی که به دنبال توسعه پایدار هستند با درک عمیق ابعاد کلیدی ارزش در سراسر زنجیرهٔ تأمین برای کسب مزیت رقابتی بهرهمند گردند.
مظفر ناصری طاهری
منبع : معاونت برنامهریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست