یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
مجله ویستا
آستارو در میان ۵ برند برتر
همیشه داستان تشکیل شرکتهای بزرگ و نامآشنای کامپیوتری که در گذشته بر اساس یک دوستی یا یک اتفاق به عنوان یک شرکت کوچک محلی تاسیس شدهاند، شنیدنی و جالب توجه بوده است.
روند رو به رشد اینگونه شرکتها به یک الگو برای بسیاری از فعالان و جوانان این صنعت تبدیل شده است. ازجمله این شرکتها میتوان به گوگل یا مایکروسافت اشاره کرد. یکی از این شرکتها که در آلمان و توسط سه دانشجو تاسیس شده بود، آستارو است. این سه دانشجو که به زبان برنامهنویسی لینوکس علاقهمند بودند در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکتی تاسیس کردند که فعالیت اصلی آن تولید نرمافزارهای امنیتی بر پایه لینوکس بود. این شرکت با همین روند، کار خود را تاکنون ادامه داده و ابزارهای امنیتی Astaro را تاسیس کرده است.
اگرچه این افراد در سال ۲۰۰۴ پس از نیازسنجی بازار مصرف محصولات امنیتی، روی تولید سختافزار امنیتی سوئیچ کردند، اما کماکان دست از ارایه نرمافزارهای خود نکشیدند.
آنها نام محصولات خود را به دلیل شباهت زیاد به لینوکس از Astaro Security Linux به Astaro Security Gateway تغییر دادند.
Andre Scheffknecht مدیر فروش آستارو، Linux base بودن محصولات آستارو را یکی از قابلیتهای ویژه این ابزارهای امنیتی میداند، زیرا اعتقاد دارد این ویژگی باعث متنباز بودن این محصولات میشود. او میگوید آستارو دومین شرکتی است که در دنیا به بنیاد متنباز (اپنسورس) بیشترین کمک مالی را میکند.
مدیر فروش این کمپانی از وجود ۵۰ نماینده توزیع و ۴۰۰۰ نماینده فروش در سطح دنیا خبر داد و قویترین بازار محصولات خود را در منطقه اروپا و به ویژه اروپای مرکزی که شامل اتریش، آلمان و سوئیس است معرفی کرد.
او میگوید: سالیانه ۱۹۰۰۰ دستگاه توسط آستارو به فروش میرسد که با نسبت تقریبی ۲۰ به ۸۰ نرمافزار به سختافزارهای آستارو، چهار هزار گواهینامه نرمافزار امنیتی نیز سالیانه از سوی مصرفکنندگان خریداری میشود.
Aziz Amer -مدیر منطقه خاورمیانه آستارو- نیز که در نمایشگاه الکامپ ۸۷ حضور داشت، جایگاه شرکت متبوع خود را در منطقه مناسب توصیف کرد و افزود: آستارو از لحاظ فروش به شرکتها و موسسات بزرگ در منطقه، توانسته است رتبه اول را کسب کند و از لحاظ فروش کل در بین پنج مارک برتر محصولات امنیتی قرار دارد. وی دلیل اینکه در بین ۵ مارک نتوانسته اول باشد را استفاده شرکتها از مارکهای معروف امنیتی دانست، زیرا این مارکها تمام تجهیزات شبکه اعم از محصولات امنیتی شبکه را یکجا تولید و عرضه میکنند. شرکتهای خواهان این محصولات نیز ترجیح میدهند در خصوص ادوات شبکه با یک برند طرف باشند که این نگرش اشتباه است. وی توضیح داد: کمپانیهایی مانند آستارو و دیگر کمپانیهایی که انحصاری و به صورت تخصصی روی یک زمینه مشخص فعالیت میکنند توانمندتر و مورد اعتمادتر هستند.
او برای بالا بردن جایگاه برند خود در بین پنج برند اول از برنامههای آتی کمپانی خود خبر داد و گفت: در حال حاضر سعی داریم با آموزش و پشتیبانی نمایندگان محلی حاضر در منطقه و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشتریان بالقوه محصولات امنیتی را قانع کنیم که استفاده از یک برند برای برآورده کردن تمام نیازهای شبکه، روش مناسبی نیست.
Aziz ضمن توجه به بازار ایران گفت: بسیاری از موسسات و مراکز مهم همچون بعضی از وزارتخانهها از محصولات آستارو استفاده میکنند.
در همین خصوص فرخ خویلو -مدیرعامل شرکت شبکه گستر نماینده رسمی آستارو در ایران- بازار محصولات امنیتی را بسیار رقابتی دانست و عنوان کرد: علاوه بر مارکهای مشهوری که همه فروشندگان روی آنها کار میکنند، تنها کمپانی که برای ما رقیب رسمی به شمار میرود سایبرم است، که در حال حاضر از سه کانال موازی وارد و عرضه میشود.
Aziz معتقد است، آستارو با ارایه دستگاههای تخصصی جداگانه میتواند بازارهای جدیدی را که پیشتر در دست مارکهای نام آشنای آمریکایی بوده، به دست آورد، زیرا آنها همچنان به تولید دستگاههای یکپارچه یا UTM میپردازند و این یک برگ برنده برای این کمپانی است.
وی افزود: با توجه به تعهد و برنامهای که شرکت آستارو آلمان به منطقه خاورمیانه دارد، امید به رشد این مارک در منطقه بالا میرود.
همچنین Michael Frings -مدیر فنی آستارو- به تغییر جایگاه دستگاههای امنیتی در اذهان بازار مصرف اشاره کرد و درخصوص رشد محصولات کمپانی خود در بین دیگر مارکها گفت: با توجه به اینکه فقط ۵ سال از ورود دستگاههای امنیتی به بازار این نوع ابزارها میگذرد، اما طی این مدت کم آستارو بیشترین رشد را نسبت به دیگر مارکها داشته و در بین موسسات کوچک و سایز متوسط جایگاه مناسبی پیدا کرده است. این محبوبیت به این دلیل است که صرفهجویی در هزینه، استفاده از افراد متخصص و آموزش همچنین صرفهجویی در هزینههای پشتیبانی را برای این موسسات به همراه دارد.
او میگوید: وجود دستگاههای چند منظوره به منزله سادهتر شدن عملیاتها نیست، زیرا در بعضی موارد جمعآوری و یکپارچه شدن چندین ویژگی، پیچیدگیهای خاص خود را دارد. همین جاست که قابلیتها و امکانات آستارو نمود پیدا میکند و این پیچیدگیها و تداخل امکانات امنیتی را از سر راه مصرفکننده برمیدارد و کاربری را برای مصرفکنندگان ساده میسازد.
Michael میافزاید: کامل و یکپارچه بودن آستارو، ویژگی انحصاری محصولات این کمپانی محسوب میشود زیرا کاربر با تهیه یک دستگاه آستارو به تمام امکانات امنیتی به صورت یکجا دسترسی مییابد.
منبع : هفتهنامه بزرگراه فناوری
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست