دوشنبه, ۲۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 10 June, 2024
مجله ویستا
آب بند
معبر مصنوعی آب دریا که دریچهای ـ برای متوقف ساختن یا تنظیم جریان آب ـ در آن تعبیه میشود. عبور کشتی از کانالهائی که شیب تند دارند بهوسیله آببند صورت میگیرد. کانال را به چندین بخش قسمت میکنند، که در هر یک از آنها سطح آب ثابت است. هر بخش ممکن است به چند کیلومتر برسد. بین هر دو بخش دستگاه حوض مانندی (آببند) تعبیه میشود که طولش معمولاً ۲۰ تا ۵۰ متر (در کانال پاناما ۳۰۵ متر) است و از دو طرف بوسیله درهائی میتوان آنرا بست. هر یک از درها دریچهای دارد که بهوسیله مکانیکی باز و بسته میشود و چون قانون ظروف مرتبطه آب جریان پیدا میکند تا سطح آن در طرفین آن در دو سو یکسان شود. در این صورت به آسانی میتوان در را باز کرد. کنار سدهائی که بر رودخانههای قابل کشتیرانی ساخته میشود آببندهائی نیز میسازند تا انتقال کشتیها از دو طرف امکانپذیر شود.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مسعود پزشکیان شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران ریاست جمهوری دولت سیزدهم علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ دولت مجلس شورای اسلامی
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت ازدواج آتش سوزی فضای مجازی محیط زیست آموزش و پرورش کلاهبرداری
مسکن همستر کامبت خودرو قیمت دلار بورس قیمت طلا قیمت خودرو همستر بازار خودرو حقوق بازنشستگان سایپا ارز دیجیتال
تلویزیون پیمان جبلی رسانه ملی سریال سینمای ایران شهید سینما مجید قناد شهادت
ماهواره دانش بنیان فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران تحقیقات و فناوری فضا پرتاب ماهواره
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا ترکیه نوار غزه چین حماس اوکراین
فوتبال کشتی فرنگی استقلال پرسپولیس کشتی بازی لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال والیبال تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران
هوش مصنوعی اپل سامسونگ همستر کمبات اقیانوس نخبگان ایلان ماسک مرکز ملی فضای مجازی مایکروسافت
فشار خون سرطان دیابت ویتامین فشار خون بالا افسردگی چاقی گرمازدگی اگزما