پنجشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۳ / 2 January, 2025
مجله ویستا
خدا از دیدگاه صدرالمتالهین و پل تیلیش
تاریخ نشر : ۸۴۰۱۲۹
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۵۱۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۵-۰۲۵-۶
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : تورانی - اعلاء
نگارنده با بررسی دیدگاه 'پل تیلیش' (از واصفان مکتب الاهیات سیستماتیک) و 'ملاصدرا' بر آن است تفکر این و را در حوزهی خداشناسی نشان دهد. برای نمونه، در کتاب اذعان شده است: 'تیلیش و ملاصدرا در بسیاری از مباحث انسانی فلسفه با یک دیگر مشترکند؛ از جمله چگونگی ورود و خروج به مباحث الاهی فلسفه است که هر دو فیلسوف، مباحث خود را در این زمینه با تعریف هستی، و بیان مقدمات آغاز میکنند. هر دو فیلسوف در آغاز از روشهای عقلانی بهره میجویند. وجه دوم اشتراک هر دو، نقطهی پایانی است که با ارائهی چهرهای عارفانه، حضور همه جایی خدا و ظهور او در عالم را و این که عالم پرتو و تجلی وجود است، اثبات میکند. سوم این که هر دو حکیم به اظهار ناتوانی عقل بشری در درک ذات الهی تصریح میکنند و چهارم، هر دو به معاد و ابدی بودن رحمت الاهی و بخشش مجرمان، جز کافران اعتقاد دارند. این دو حکیم در چند نکته با یک دیگر اختلاف دارند، اول در مسالهی فطرت؛ دوم تغییر ذات الاهی است؛ سوم ذهن بنیاد بودن عالم و سبژ کیتویسم؛ چهارم در مسالهی هستی شناسی؛ پنجم هویت تاریخی داشتن خدا و ششم در مسالهی روشهای استدلال که هر یک از دو فیلسوف به خودشان اختصاص دارد'.
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۵۱۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۵-۰۲۵-۶
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : تورانی - اعلاء
نگارنده با بررسی دیدگاه 'پل تیلیش' (از واصفان مکتب الاهیات سیستماتیک) و 'ملاصدرا' بر آن است تفکر این و را در حوزهی خداشناسی نشان دهد. برای نمونه، در کتاب اذعان شده است: 'تیلیش و ملاصدرا در بسیاری از مباحث انسانی فلسفه با یک دیگر مشترکند؛ از جمله چگونگی ورود و خروج به مباحث الاهی فلسفه است که هر دو فیلسوف، مباحث خود را در این زمینه با تعریف هستی، و بیان مقدمات آغاز میکنند. هر دو فیلسوف در آغاز از روشهای عقلانی بهره میجویند. وجه دوم اشتراک هر دو، نقطهی پایانی است که با ارائهی چهرهای عارفانه، حضور همه جایی خدا و ظهور او در عالم را و این که عالم پرتو و تجلی وجود است، اثبات میکند. سوم این که هر دو حکیم به اظهار ناتوانی عقل بشری در درک ذات الهی تصریح میکنند و چهارم، هر دو به معاد و ابدی بودن رحمت الاهی و بخشش مجرمان، جز کافران اعتقاد دارند. این دو حکیم در چند نکته با یک دیگر اختلاف دارند، اول در مسالهی فطرت؛ دوم تغییر ذات الاهی است؛ سوم ذهن بنیاد بودن عالم و سبژ کیتویسم؛ چهارم در مسالهی هستی شناسی؛ پنجم هویت تاریخی داشتن خدا و ششم در مسالهی روشهای استدلال که هر یک از دو فیلسوف به خودشان اختصاص دارد'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست