چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

مایکروسافت همچنان مسائل امنیتی را "سود رقابتی" قلمداد می‌کند


مایکروسافت همچنان مسائل امنیتی را "سود رقابتی" قلمداد می‌کند
سانفرانسیسکو- شرکت مایکروسافت در کنفرانس شرکای سرتاسر جهان مایکروسافت (World Wide Partner Conference) در تورنتوی کانادا مسائل امنیتی را تحت عنوان " سود رقابتی" مطرح کرد. اما حضار و شرکت کنندگانی که هنوز در انتظار رسیدن یک "نرم‌افزار‌ساز " ناجی هستند تا وعده‌های سال گذشته مایکروسافت در مورد رفع مشکلات امنیتی را محقق کند ، اکنون سردرگم شده‌اند. کنفرانس شرکای مایکروسافت آغاز به کار کرد. این نشست سه روزه حول محور کمک به شرکا و موضوع اصلی آن افزایش فروش تولیدات مایکروسافت بود.
در نشست سال گذشته این شرکا در نیواورلئان آمریکا، پس از آنکه مدیر ارشد اجرایی شرکت مایکروسافت در مسائل امنیتی و چالش‌های موجود در کار سازندگان انواع نرم‌افزارها را مورد بررسی قرار داد و شمه‌ای از اقدامات آتی مایکروسافت برای رفع این چالشها را برشمرد، حضار در کنفرانس با تشویق‌های خود او را حمایت کردند. اما مایکروسافت همچنان نتوانسته است به تمامی وعده‌های آقای Ballmer مدیر ارشد اجرایی خود، جامه عمل بپوشاند. به عنوان مثال، مشتریان این شرکت همچنان چشم انتظار رسیدن یک برنامه اصلاحی و یک update هستند که برای ابزار مدیریت تهیه شده باشدT (Software update services) یا SUS که البته وعده عرضه این دو محصول برای نیمه اول سال ۲۰۰۴ داده شده بود، ولی هنوز هم خبری از این دو نرم‌افزار نشده است.
به علاوه، آقای Ballmer وعده افزایش امنیت را در سرویس پک دو برای ویندوز XP داده بود. این برنامه به روزرسانی قرار بود نیمه اول سال جاری عرضه شود و اکنون گمان می‌رود که تا سه ماهه سوم سال هم حاضر نشود. Paul DeGroot از تحلیلگران مرکز Directions وابسته به شرکت مایکروسافت معتقد است که در نتیجه این وعده‌ها، اغلب شرکا به تورنتو می‌آیند اما همان دغدغه‌های امنیتی سال گذشته را با خود همراه می‌آورند. این دغدغه‌ها احتمالا به دلیل حملات اخیر به مرورگر Internet Explorer ساخت مایکروسافت هم بیشتر شده است. De Groot می‌گوید، هنوز هم تنور مسائل امنیتی در این کنفرانس داغ است. هنوز هم وعده‌های Ballmer در مورد ساخت انواع برنامه‌های حفاظتی محقق نشده است. Marillyn Carr مدیر بخش تحقیقات IDC می‌گوید، در نشست سال جاری نیز انتظار شنیدن همان مسائل قبلی را داریم، چون مشکلی برطرف نشده است. به اعتقاد این خانم، شرکا نیز مانند کاربران نهایی، می‌خواهند مایکروسافت به کمک پچ‌های امنیتی دردسرها را کمتر کند.
قرار است که مایکروسافت در حاشیه این کنفرانس ۱۰ جلسه پی گیری ویژه مسائل امنیتی برگزار کند. در معرفی این جلسات خاص در سایت مایکروسافت مسائل امنیتی به گونه‌ای مطرح شده‌اند که گویی مربوط به گذشته‌اند. در این معرفی می‌خوانیم که "بدیهی است در مواجهه با مشتریان متقابل، مشخصات امنیتی تبدیل به سود رقابتی شده‌اند". Ballmer در آخرین روز کنفرانس مجددا در این مورد با شرکا صحبت کرد. او به همراه Micke Nash رئیس بخش Security Business و Technology Unit این سخنرانی را انجام داد. شرکای مایکروسافت به این کنفرانس می‌آیند تا از راه‌کارها و اطلاعات مایکروسافت استفاده کنند تا فروش محصولات خود را بالاتر ببرند. این راه کارها شامل سخنرانیهای کلیدی، جلسات حاشیه‌ای، لابراتوارها و کارگاه‌های آموزشی، و یک فرصت استثنایی برای مذاکرات چند جانبه با سایر شرکا و متخصصین شبکه گسترده مایکروسافت است. به گزارش مایکروسافت، برای نشست سال جاری حدود ۵۰۰۰ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که حدودا ۲۰ درصد بیش از رقم سال گذشته است. جلسات پی‌گیری نیز شامل جلسات فروش و بازاریابی و هدایت تجاری ، امکانات فراروی پلاتفرم‌های کاربردی و بازارهای Vertical‌ است.
به غیر از امنیت، چالش دیگر مایکروسافت تشویق کاربران برای به روزرسانی جدیدترین انواع نرم‌افزاها می‌باشد. مایکروسافت بیشتر نرم‌افزارهای خود را از طریق شرکایش به فروش می‌رساند، بنابراین برای مایکروسافت اطلاع‌رسانی و آموزش این شرکا اهمیت بسیار دارد. این جلسات به نحوی برنامه ریزی شده‌اند که مشتریان را از ویندوز NT۴.۰ و Exchange۵.۵ به انواع جدیدتر این محصولات هدایت کند. در زمینه دسک‌تاپ نیز که مایکروسافت آن را در اولویت قرار داده است، این شرکت در پی افزایش کپی‌های Office ۲۰۰۳ ویندوز XP برای فروش است. سخنرانان نیز در این کنفرانس در مورد جدیدترین طرح‌های ابتکاری ساخت دسک‌تاپ و ابزاری به نام Solution accelerator for business desktop deployment به بحث خواهند پرداخت، تا به این ترتیب شرکا ساخت سیستم‌های دارای این ابزار را راحت‌تر انجام دهند.
مایکروسافت همچنین تلاش دارد تا شرکا را تشویق به فروش قراردادهای مجوز annuity یا بیمه نماید. که این جلسات را تحت عنوان چطور در فروش، بیمه نرم‌افزار را افزایش دهیم و از این کار سود بیشتری ببریم می شناسند. بعضی از کاربران بشدت به Software Assurance چسبیده‌اند و به اصطلاح برای پول ارزش چندانی قائل نیستند. این جلسات شامل حمایت و ارتقا در Exchange جهت قراردادهای سه ساله و پرداخت‌های سالانه می‌باشد. کنفرانس شرکای سال جاری دومین گردهمایی شرکای قدیمی مایکروسافت با کسانی است که در نتیجه خرید Great Plains و navision به جمع‌ آنها پیوسته‌اند، یعنی سازندگان نرم‌افزارهایی که اکنون بخشی از MBS یا Microsoft Business Solutions شده‌اند. مایکروسافت برنامه‌های شرکای مختلف خود را در یک برنامه مجزا به نام Microsoft Partner Program جمع کرده است که در ماه اکتبر اعلام می‌شود. ساخت برنامه جدید در ژانویه آغاز شد و تا سال ۲۰۰۵ در فازهای مختلف به مرحله اجرا در می‌آید. شرکای MDS ماه جاری با هم ادغام می‌شوند و این دوران انتقالی هنوز کاملا انجام نشده است.
De Groot از Direction وابسته به مایکروسافت در مورد سازمان‌های شرکای تولید کننده می‌گوید: مایکروسافت در مرحله‌ای کاملا انتقالی به سر می‌برد، انتظار دارم که خدمات خاص جهت شرکا در کنفرانس اعلام شود. اما گمان می‌کنم در شرایطی هستند که احتمالا نمی‌خواهند برنامه Partner را آشکارا اعلام کنند. MRP یا Manufacturing Resource Partners LLC از شرکای MBS به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد طرح شرکای جدید در تورنتو هستند. Dan Abernathy مدیر گروه MRP در شهر رنوی ایالت نوادا می‌گوید، انتظار می‌رود که زمان زیادی جهت افزایش اطلاعات و آگاهی شرکای MBS از برنامه Partner جدید صرف شود.
Abernathy هم چنین امید دارد که مایکروسافت راهنمایی دقیقی در مورد طرح‌های مربوط به بازاریابی محصولات ERP یا Enterprise Resource Planning در اختیار شرکا قرار دهد. او می‌گوید، مایکروسافت هنوز در مورد جداسازی محصولات ERP از بازاریابی سیستم عامل و محصولات دسک‌تاپ خود کار جدی صورت نداده است. ما هنوز امیدهایی داریم که از برنامه‌های مایکروسافت برای ERP Solutions بی‌خبریم.Andrew Grose‌ مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت Microsoft partner Nortec Communications Inc ابتدا در نشستهای چند جانبه در رابطه با توسعه تجارت محصولات شرکت کرد بود. او می‌گوید، امیدواریم پیشرفتهای محتوایی بیشتری را در کارها ببینیم. فرصت این چنین نداشته‌ام تا دو سه روز از محل کارم دور باشم. Grose درخواست کرده است تا در جلسات یکی از متخصصین فروش Huthwaite Inc به سوالات حضار پاسخ دهد. این شرکت توسط Neil Rackham نویسنده کتاب "Spinselling" با موضوع راه‌کارهای فروش، اداره می‌شود. Grose خواستار اداره جلسات پرسش و پاسخ بوسیله کسانی شده است که از اعضا مایکروسافت نباشد.

نویسنده: Joris Evers
مترجم: زهره چکنی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید