دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا
ماتاهاری، مأمور هـ ـ ۲۱ - Mata Hari, Agente Segreto H-21
سال تولید : ۱۹۶۴
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : اوژن لپیسیه
کارگردان : ژان لوئی ریشار
فیلمنامهنویس : فرانسوا تروفو و ریشار
فیلمبردار : میشل کلبر
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ دلرو
هنرپیشگان : ژان مورو، ژان ترنتینیان، کلود ریش، فرانک ویلار، آلبر رمی، ماری دوبوآ، مارسل بربر و شارل دنر.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۵ دقیقه.
"ماتاهاری" (مورو) به فعالیتهای جاسوسی خود در طول جنگ جهانی اول ادامه میدهد. رؤسای آلمانیاش او را مأمور میکند که از "سروان فرانسوا لاسال" فرانسوی (ترنتینیان) اسناد لازم را به دست آورد؛ اما بهطور پیشبینی نشدهای دلباخته قربانی خود میشود. این عشق آرامآرام عوامل سقوطش را فراهم میآورد و در نهایت او را جلوی جوخه اعدام میبرد.
٭ این نسخه شستهرفته از ماجراهای جاسوسه معروف، روندی متفاوت و دور از انتظار دارد. فیلم بیش از آنکه تقدیر رمانتیک زندگی جاسوسه را مهم جلوه دهد، تصویر زنی را نشان میدهد که ناچار است جاسوس باشد. مورو این زن را به زیبائی بر پرده میآورد. تروفو که در کارهای خودش همیشه نوعی شیفتگیرا نسبت به شخصیتهای اصلی زن نشان میداد، در نگارش فیلمنامه مشارکت دارد. مورو بازیای درونی ارائه میدهد و اجازه میدهد که همه تناقضهای زن بهطور "طبیعی" هم در نقش جاری شود.گاهی بازی او با بداهه کاری همراه میشود. کارگردانی فیلم بهطور مؤثر پیش میرود، قصه خوب تعریف میشود اما هرگز ذات رمانتیک آن تام و تمام جلوه نمییابد.
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : اوژن لپیسیه
کارگردان : ژان لوئی ریشار
فیلمنامهنویس : فرانسوا تروفو و ریشار
فیلمبردار : میشل کلبر
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ دلرو
هنرپیشگان : ژان مورو، ژان ترنتینیان، کلود ریش، فرانک ویلار، آلبر رمی، ماری دوبوآ، مارسل بربر و شارل دنر.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۵ دقیقه.
"ماتاهاری" (مورو) به فعالیتهای جاسوسی خود در طول جنگ جهانی اول ادامه میدهد. رؤسای آلمانیاش او را مأمور میکند که از "سروان فرانسوا لاسال" فرانسوی (ترنتینیان) اسناد لازم را به دست آورد؛ اما بهطور پیشبینی نشدهای دلباخته قربانی خود میشود. این عشق آرامآرام عوامل سقوطش را فراهم میآورد و در نهایت او را جلوی جوخه اعدام میبرد.
٭ این نسخه شستهرفته از ماجراهای جاسوسه معروف، روندی متفاوت و دور از انتظار دارد. فیلم بیش از آنکه تقدیر رمانتیک زندگی جاسوسه را مهم جلوه دهد، تصویر زنی را نشان میدهد که ناچار است جاسوس باشد. مورو این زن را به زیبائی بر پرده میآورد. تروفو که در کارهای خودش همیشه نوعی شیفتگیرا نسبت به شخصیتهای اصلی زن نشان میداد، در نگارش فیلمنامه مشارکت دارد. مورو بازیای درونی ارائه میدهد و اجازه میدهد که همه تناقضهای زن بهطور "طبیعی" هم در نقش جاری شود.گاهی بازی او با بداهه کاری همراه میشود. کارگردانی فیلم بهطور مؤثر پیش میرود، قصه خوب تعریف میشود اما هرگز ذات رمانتیک آن تام و تمام جلوه نمییابد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست