پنجشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۳ / 2 January, 2025
مجله ویستا
داستانگویی در سینما و تلویزیون
تاریخ نشر : ۸۵۰۴۳۱
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۳۴-۸۷-۷
شماره کنگره : ۸۵۴۳۱۰۱۳
رده دیویی : ۸۰۸.۰۶۶۷۹۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : رجبی - بهرنگ
مترجم : تبرایی - بابک
نویسنده : تامپسون - کریستین
'کریستین تامسون' در این کتاب پس از اشاره به تکنیکهای روایی مشترک میان دور رسانهی سینما و تلویزیون، چالشهایی را مطرح میسازد که مجموعههای تلویزیونی با آنها مواجهند و تاکتیکهایی که در پیرنگهای اصلی و پیرنگهای فرعی متعدد و به رغم وقفههای فراوانی مانند فواصل هفتگی و وقفههای بین فصلها، علاقهی بییندگان را استمرار داده و توجهشان را حفظ میکنند. تامسون استدلال میکند که تلویزیون سوای اقتباس کردن از تکنیکهای سینما، خودش هم تغییراتی در فرم سنتی روایت ایجاد کرده است. او با مثال آوردن از کلاسیکهای سینما و تلویزیون و نیز مجموعههای جدید و در حال پخشی مانند 'بافی، قاتل خونآشامها'، 'خانوادهی سوپرانو' و 'خانوادهی سیمپسن' نشان میدهد که چهطور اقتباسها، دنبالهها، مجموعهها و سرگذشتنامهها مفاهیم دیرینهی پایانبندی و تالیف فردی را متحول کردهاند او همچنین در مقایسهای بین 'مخمل آبی' و 'تویین پیگز' ساختههای دیوید لینچ، امکان وجود یک 'تلویزیون هنری' را در قیاس با مفهوم آشناتر 'سینمای هنری' مطرح میکند.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۳۴-۸۷-۷
شماره کنگره : ۸۵۴۳۱۰۱۳
رده دیویی : ۸۰۸.۰۶۶۷۹۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : رجبی - بهرنگ
مترجم : تبرایی - بابک
نویسنده : تامپسون - کریستین
'کریستین تامسون' در این کتاب پس از اشاره به تکنیکهای روایی مشترک میان دور رسانهی سینما و تلویزیون، چالشهایی را مطرح میسازد که مجموعههای تلویزیونی با آنها مواجهند و تاکتیکهایی که در پیرنگهای اصلی و پیرنگهای فرعی متعدد و به رغم وقفههای فراوانی مانند فواصل هفتگی و وقفههای بین فصلها، علاقهی بییندگان را استمرار داده و توجهشان را حفظ میکنند. تامسون استدلال میکند که تلویزیون سوای اقتباس کردن از تکنیکهای سینما، خودش هم تغییراتی در فرم سنتی روایت ایجاد کرده است. او با مثال آوردن از کلاسیکهای سینما و تلویزیون و نیز مجموعههای جدید و در حال پخشی مانند 'بافی، قاتل خونآشامها'، 'خانوادهی سوپرانو' و 'خانوادهی سیمپسن' نشان میدهد که چهطور اقتباسها، دنبالهها، مجموعهها و سرگذشتنامهها مفاهیم دیرینهی پایانبندی و تالیف فردی را متحول کردهاند او همچنین در مقایسهای بین 'مخمل آبی' و 'تویین پیگز' ساختههای دیوید لینچ، امکان وجود یک 'تلویزیون هنری' را در قیاس با مفهوم آشناتر 'سینمای هنری' مطرح میکند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست