چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
ماکس و نوشیدنی گنهگنه - MAX ET LE QUINQUINA
سال تولید : ۱۹۱۱
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان رهبر انقلاب بابک زنجانی دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان شهید مطهری
معلم تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی سلامت دستگیری سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار حقوق بازنشستگان بانک مرکزی ایران خودرو سایپا چین قیمت طلا بازار خودرو تورم
تلویزیون رضا عطاران دفاع مقدس سریال سینما نون خ سینمای ایران فیلم موسیقی تئاتر رسانه ملی کتاب
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان اوکراین ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر ایران فوتسال
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل پهپاد نخبگان گوگل ناسا
دیابت کاهش وزن بیماری قلبی بیمه مسمومیت داروخانه خواب روانشناسی طول عمر