جمعه, ۳ اسفند, ۱۴۰۳ / 21 February, 2025
مجله ویستا
ماکس و نوشیدنی گنهگنه - MAX ET LE QUINQUINA
سال تولید : ۱۹۱۱
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست