جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
روابط عمومی و تحقق اهداف سازمانی
تحقیق و پژوهش یکی از فعالیتهای مهم و به عبارتی از ارکان روابط عمومی است. اگر بپذیریم سنجش افکار عمومی یکی از فعالیتهای عمده و مهم روابط عمومی است، پس بهرهگیری از روشهای پژوهشی و تحقیق گامی بلند در جهت دستیابی به اهداف روابط عمومیاست.
بسیاری از صاحبنظران معتقدند که فعالیت روابط عمومی با تحقیق و پژوهش آغاز شده و با ارزیابی به پایان میرسد. امروزه در روابط عمومیهای نوین و کارآمد تحقیقات و پژوهش به ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیمگیریها و تصمیمسازیها در سازمان مخاطبمحور شده و سطح فعالیتها و موفقیتهای سازمانی ارتقا یابد.
باید بپذیریم اطلاعیابی واطلاعرسانی درست زمانی به طور منطقی و اصولی محقق میشود که زمینه پژوهشی داشته باشد و یک ارتباط دوسویه هم زمینه اعتماد مخاطبان را فراهم سازد وهم با ارزیابی دیدگاههای مخاطبان و تبادل اطلاعات زمینه مشارکت فعال و پویای آنان ایجاد شود.
بررسی و شناخت و مطالعه مداوم محیط داخل و خارج سازمان یک وظیفه مهم روابط عمومی است. پیشرفت روز افزون وسایل ارتباط جمعی و بهرهگیری از فنآوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی موجب شده است تا روابط عمومیهایی بتوانند در عرصه فعالیت سازمانی موفق باشد که پژوهشمدار و تحلیلگرا باشند.
حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی و پدیده مهم جهانی شدن زمینه شناسایی، کسب پردازش و انتقال دانش و اطلاعات را فراهم کرده است و اگر روابط عمومی نتواند در این چرخش اطلاعات نقشآفرینی کند، روابط عمومی مرده و ناکارآمد است.
راه اندازی تلفن گویا، سایت و پایگاههای اطلاعاتی، وبلاگ، نشریات الکترونیکی، مجله الکترونیکی در تغییر کارکردها و شکل و محتوای روابط عمومی در هزاره سوم تأثیر بسزایی داشته است و در این عرصه سازمانی میتواند موفق عمل کند که با اطلاعرسانی واطلاعیابی به موقع چالشها را پشت سر بگذارد. درغیر این صورت سازمانهای با روابط عمومی سنتی و ناکارآمد در آستانه شکست و ناکامی قرار میگیرد.
امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانهای برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان بااستفاده از وسایل ارتباطی تعریف میکنند و پروفسور حمید مولانا معتقد است روابط عمومی در واقع رابطی است بین سازمانها و مردم و سعی دارد که اهداف سازمانها را برای مردم تشریح و از مردم بیشتر خبرگیری کند.
شکی نیست که در عصر دیجیتال و برای تحقق اهداف سازمانی روابط عمومی وظیفه دارد که نقاط ضعف و قوت درون سازمان را بشناسد و از فرصتها و تهدیدهای برون سازمانی نیز مطلع باشد تا بتواند با اطلاعرسانی شفاف و واقعی و پرهیز از بزرگنمایی و تعریف و تمجید غیرواقعی زمینه تصمیمگیری و تصمیمسازی مناسب را در سازمان فراهم کند.
منبع : خبرگزاری ایسنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
یسنا هلال احمر قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین نوار غزه چین ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن طوفان الاقصی
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه