یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

اگر گفتی


اگر گفتی
مربی، علاقمندان به شرکت در بازی " اگر گفتی " را بر اساس شرایط سنی، گروه­بندی می­کند.
برای هر گروه، پرسش­هائی را متناسب با درک و فهم آن ها مطرح می­کند و از مخاطبان می­خواهد تا بیدرنگ و در کمترین زمان ممکن، به او پاسخ بدهند.
بازیگران نیز باید هنگام پاسخگوئی فقط به بیان جواب ها بپردازند و از نگاه کردن به اطراف و هرگونه کار دیگری که به جواب دادن کمک کند، بپرهیزند.
اعضایی که از تمرکز حواس و دقت خوبی برخوردار باشند در بازی باقی می­مانند و بقیه بعد از یک یا چند اشتباه کنار می­روند.
▪ چند نمونه از پرسشهای قابل طرح در بازی « اگر گفتی؟» :
ـ اگر گفتی که جورابت چه رنگی است؟
ـ اگر گفتی که این جا چند تا پنجره دارد؟
ـ اگر گفتی که پیراهنت چند دکمه دارد؟ (درصورت دکمه دار بودن)
ـ اگر گفتی که بزرگ ترین طرح دیواری آموزشگاه مربوط به چیست ؟
ـ اگر گفتی که نزدیک ترین درخت به آموزشگاه، چه درختی است؟
ـ اگر گفتی بلوزت چه نقشی دارد؟
ـ اگر گفتی که چند تا گلدان با گل طبیعی توی آموزشگاه وجود دارد
ـ و ...
● اهداف پرورشی بازی :
ارزیابی بازیکنان نسبت به میزان توجه به وقایع اطراف و دقت نظر آنان، ترغیب به نگاه دوباره به اشیاء، افزایش حضور ذهن و تقویت حافظه ، افزایش سرعت انتقال، ایجاد شادابی و نشاط.
منبع : خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا)


همچنین مشاهده کنید