یکشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 9 February, 2025
مجله ویستا
اگر گفتی
![اگر گفتی](/mag/i/1/xn11t.jpg)
برای هر گروه، پرسشهائی را متناسب با درک و فهم آن ها مطرح میکند و از مخاطبان میخواهد تا بیدرنگ و در کمترین زمان ممکن، به او پاسخ بدهند.
بازیگران نیز باید هنگام پاسخگوئی فقط به بیان جواب ها بپردازند و از نگاه کردن به اطراف و هرگونه کار دیگری که به جواب دادن کمک کند، بپرهیزند.
اعضایی که از تمرکز حواس و دقت خوبی برخوردار باشند در بازی باقی میمانند و بقیه بعد از یک یا چند اشتباه کنار میروند.
▪ چند نمونه از پرسشهای قابل طرح در بازی « اگر گفتی؟» :
ـ اگر گفتی که جورابت چه رنگی است؟
ـ اگر گفتی که این جا چند تا پنجره دارد؟
ـ اگر گفتی که پیراهنت چند دکمه دارد؟ (درصورت دکمه دار بودن)
ـ اگر گفتی که بزرگ ترین طرح دیواری آموزشگاه مربوط به چیست ؟
ـ اگر گفتی که نزدیک ترین درخت به آموزشگاه، چه درختی است؟
ـ اگر گفتی بلوزت چه نقشی دارد؟
ـ اگر گفتی که چند تا گلدان با گل طبیعی توی آموزشگاه وجود دارد
ـ و ...
● اهداف پرورشی بازی :
ارزیابی بازیکنان نسبت به میزان توجه به وقایع اطراف و دقت نظر آنان، ترغیب به نگاه دوباره به اشیاء، افزایش حضور ذهن و تقویت حافظه ، افزایش سرعت انتقال، ایجاد شادابی و نشاط.
منبع : خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا)
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست