جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
بازاریابی کوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت
برای ایجاد یک چرخهی فروش پایدار و مسیر رشد مثبت، کسب و کارها به طور معمول درگیر تلاشهای بازاریابی کوتاه و بلند مدت میشوند.
تلاشهای بازاریابی کوتاه مدت باعث افزایش ناگهانی میزان فروش میشوند و به ندرت دوام مییابد. افزایشهای ناگهانی فروش به طور معمول ناشی از فعالیتهای تبلیغاتی بازاریابی و یا فروش محصولات در یک محدودهی زمانی خاص است. بازاریابی کوتاه مدت باعث افزایش فروش میشود.
● بازاریابی کوتاه مدت آنلاین
توجه مثبت به محصولات در مجامع عمومی، گروههای خبری و یا درون سازمانهای تجاری میتواند باعث افزایش سریع و رشد ناگهانی میزان فروش شود. گفتوگوهای گروههای خبری از نظر کنترل و زمانبندی برای بازاریابان امری دشوار است. از آن جایی که توجه به محصولات در گروههای خبری، بازاریابی کوتاه مدت به شمار میآید، بنابراین این نوع بازاریابی نمایش و ارایهی سازمان یافتهای برای پشتیبانی و کنترل میزان فروش محصولات ندارد.
● تخفیف دادن
فعالیتهای تبلیغاتی بازاریابی که شامل کوپنها، تخفیفها و یا فروش محصولات در محدودهی زمانی خاص هستند، میتوانند باعث سودمندی و بهرهمندی محصولات و توجه به آنها شوند. استفاده از پیشنهادها و تبلیغات گسترده امری مهم است، در غیر این صورت، فروش بلند مدت محصولات با منتظر نگاه داشتن مشتریان برای ارایهی محصول بعدی، کاری خطرناک به نظر میرسد.
● تبلیغات
آسانترین و سریعترین راه برای تبلیغ محصولات و جلب توجه مشتریان، صرف هزینه برای آنها است. تبلیغات pay-per-click به اداره و گردانندهی ترافیکهای تبلیغاتی مشهور هستند. متاسفانه، به دنبال اتمام سرمایههای در نظر گرفته شده برای تبلیغات بازاریابی، فروش محصولات نیز به پایان میرسد. درک این مطلب که با بازاریابی کوتاه مدت، فروشندگان اغلب میتوانند میزان فروش خود را کنترل و درآمدهای حاصل از فروش را صرف محصولات نوپا و جدید، خدمات و یا کسب و کار کنند، امری مهم به شمار میرود.
بازاریابی کوتاه مدت همچنین برای بازاریابی آزمایشی محصولات جدید و یافتن قیمتی مناسب برای این محصولات سودمند است. بازاریابان میتوانند با استفاده از تبلیغات pay-per-click، کاهش و یا افزایش تعداد مشاهده کنندگان سایتهای فروش آنلاین را کنترل کنند و دربارهی بنرها، کلمات کلیدی و گرافیکها تصمیمگیری کنند. سپس میتوان تجربههای حاصل از بازاریابی کوتاه مدت را در استراتژی بازاریابی بلند مدت به کار بست. بازاریابان میتوانند اثربخشی نسخههای فروش را شناسایی و تعیین کنند و سپس آنها را در فعالیتهای بلند مدت بازاریابی پیاده کنند.
● بازاریابی بلند مدت آنلاین
بدون شک، زمانگیرترین و در عین حال مهمترین جنبهی بازاریابی بلند مدت شامل مهیا کردن و بهینه سازی وب سایتی برای موتورهای جستوجو است. اکثر جستوجوگران اینترنت به دنبال یافتن محصولات و یا اطلاعاتی در موتورهای جستوجو هستند. اکثر جستوجوگران اینترنت برای یافتن محصولات، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود از واژههای کلیدی استفاده میکنند. شناسایی و بهینهسازی سایتی برای واژههای کلیدی و عبارتهایی که مشتریان در جستوجوهای خود برای محصولات و خدمات مورد نظر به کار میبرند، فعالیتی بسیار مهم برای قابل دسترس بودن در اینترنت به شمار میآید.
بهینه سازی موتورهای جستوجو فرایندی مداوم و در حال پیشرفت است. هدف موتورهای جستوجو فراهم آوردن سایتهایی مناسب با موارد جستوجوی کاربران است.
هنگام طراحی تبلیغات بازاریابی، باید تلاشهای کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی را در نظر گرفت تا بدین ترتیب فرایند فروش همواره پایدار و مداوم باشد. با پیاده سازی یک برنامهی بازاریابی که هر دو روند کوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، میتوان به موفقیت در فرایند فروش امیدوار بود.
منبع : شهر الکترونیک یزد
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب رئیس جمهور رئیسی دولت دولت سیزدهم توماج صالحی سریلانکا مجلس شورای اسلامی پاکستان رهبر انقلاب کارگران
کنکور تهران سیل هواشناسی سازمان سنجش آتش سوزی فضای مجازی سلامت شهرداری تهران پلیس اصفهان فراجا
قیمت خودرو قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو بازنشستگان قیمت دلار ارز بانک مرکزی مسکن ایران خودرو قیمت سکه
موسیقی ترانه علیدوستی تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سحر دولتشاهی سینما کتاب بازیگر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین روسیه چین حماس طوفان الاقصی اوکراین ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال بارسلونا بازی جام حذفی فوتسال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال تراکتور باشگاه پرسپولیس
تیک تاک ناسا رونمایی مریخ اپل تسلا فیلترینگ
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه