یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
ربوده شده - SPIRITED AWAY
سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : توشیو سوزوکی
کارگردان : هایائو میازاکی
فیلمنامهنویس : هایائو میازاکی
فیلمبردار : آتسوشی اوکوئی
آهنگساز(موسیقی متن) : جو هیسایشی
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۵ دقیقه. نقاشی متحرک
صدا : رومی هیراگی، میو ارینو، ماری ناتسوکی، تاکاشی نایتو، یاسوکو ساواگوچی و یومی تامائی
̎چیهیرو̎ (هیراگی)، دختر بچهٔ ده ساله به اتفاق پدر (نایتو) و مادرش (ساواگوچی) به گشتی خارج شهر رفته است. پدرش که اتوموبیل را میراند به جادههای پرت و دورافتادهٔ روستائی میزند. وقتی جلوی تونلی مسدود شده میرسند پدر و مادرش تصمیم میگیرند پیاده شوند و با آنکه دوروبر بهنظر ̎چیهیرو̎ ترسناک میرسد به اطراف نگاهی بیندازند. وقتی سه نفری از تونل میگذرند، آن طرفش یک پارک تفریحی متروک کشف میکنند. در حالیکه حس بد ̎چیهیرو̎ نسبت به آن محیط ادامه دارد، پدر و مادرش یک غذاخوری خالی پیدا میکنند که از درونش بوی غذاهای تازه میآید. پس از آنکه پدر و مادر ̎چیهیرو̎ با لقمههای چرب و نرم انواع و اقسام خوراکیهای دزدی از خودشان پذیرائی میکنند، به دو تا خوک بزرگ تبدیل میشوند. ̎چیهیرو̎ از دیدن آنان وحشت میکند و پا به فرار میگذارد. او پس از مدتی در مییابد که این محیط عجیب و غریب ـ که هر نوع جن و هیولائی در آن یافت میشود ـ در واقع محل استراحت و تفریح موجودات فوق طبیعیای است که پس از گشت و گذارهای خستهکنندهشان در دنیای آدمها، به آنجا پناه میبرند، ̎چیهیرو̎ پس از دوست شدن با پسر بچهای به نام ̎هایکو̎ (ارینو)، از اصول و مقررات آن سرزمین باخبر میشود. اولاً باید کار کند چون هیچ تنبلی در آنجا مجاز نیست و ثانیاً باید اسم جدید ̎سن̎ را برای خود انتخاب کند. ̎هایکو̎ به او میگوید که اگر ̎چیهیرو̎ احیاناً یک روز اسم واقعیاش را فراموش کند، هرگز اجازهٔ خروج از آنجا را بهدست نخواهد آورد...
● در وهلهٔ اول، اهمیت فیلم به خاطر معرفی گسترده و تأثیرگذار نقاشی متحرک پُر رونقی برای صنعتی که البته از مدتها پیش به بیرون از مرزها حمله کرده بود. میازاکی هم به خاطر کارتونهای مخصوص کودکان (از جمله همسایهٔ من، توتورو، ۱۹۸۸) شهرت دارد و هم برای آثار عظیمش برای تمام گروههای سنی (از جمله شاهزاده خانم مونونوکه، ۱۹۹۷)، ربوده شده، آلیس در سرزمین عجایب او است و داستانش غریبتر از آنچه آدم انتظار دارد ببیند. در قلمرو بیمنطق فیلم، تضاد خیر و شر معنای زیادی ندارد. موجوداتی که سفر ̎چیهیرو̎ را تنوع میبخشند، گاهی ترسناکند، گاهی مهربان و گاهی خندهدار. حمامی که ارواح و هیولاها و موجودات غیرقابل نامگذاری دیگر را به خود میخواند، از بهترین ابداعهای این فیلم است که تا قبل از پایان پیشبینیناپذیر و وهمگونه باقی میماند (و در پایان افت میکند). ربوده شده به یکی از پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمائی ژاپن تبدیل شد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر دستگیری پلیس شهرداری تهران سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار بانک مرکزی قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم
تئاتر سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون سریال حشاشین ازدواج سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی مهران مدیری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه نوار غزه
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور استقلال سپاهان رئال مادرید
اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ ناسا اینترنت بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا