جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
هدف به حق - Just Cause
سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لی ریچ، آرن گلیمچر و استیو پری.
کارگردان : گلیمچر
فیلمنامهنویس : جب استوارت و پیتر استون، برمبنای رمانی نوشته جان کاتسنباخ
فیلمبردار : لایوش کولتای
آهنگساز(موسیقی متن) : جیمز نیوتن هوارد.
هنرپیشگان : شان کانری، لارنس فیشبرن، کیت کپشا، بلر آندروو، اد هریس، کریستوفر مورای، روبی دی، اسکارلت جوهانسون، دانیل تراوانتی و ند بیتی.
نوع فیلم : رنگی.
صدا : ۱۰۲ دقیقه.
جوانی سیاهپوست بهنام "بابی ارل" (آندروود) را به جرم هتک حرمت و کشتن دختری یازده ساله دستگیر میکنند. "'تانی براون" (فیشبرن)، پلیس سیاهپوست با خشونت وادارش میکند که اعتراف کند. هشت سال بعد، وکیلی به نام "پل آرمسترانگ" (کانری) در دانشگاه هاروارد طی یک سخنرانی به شکنجه پلیس و نژادپرستی در قوانین ضد سیاهپوستان حمله و آنها را بر ملا میکند. مادر "ارل" (دی) از "آرمسترانگ" میخواهد که پرونده پسرش را به دست بگیرد. "آرمسترانگ" با اصرار همسرش (کپشا) ـ که در زمان تحصیل در کالج همکلاسی "ارل" بوده ـ پرونده را میپذیرد و به دیدار "ارل" میرود. "ارل" همه چیز را میگوید و از جمله از یک قاتل، "سالیون" (هریس) نام میبرد که دهها نفر را کشته است. "آرمسترانگ" به دیدن "سالیون" میرود و "سالیون" به قتل دختر اعتراف نمیکند، اما از محلی نام میبرد که اسلحهای که دختر با آن کشته شده در آنجا پنهان است. اسلحه کشف میشود و "بابی ارل" آزاد میشود. "آرمسترانگ" به سراغ "سالیون" میآید اما "سالیون" حتی در دم مرگ نیز به قتل اعتراف نمیکند. "سالیون" را با صندلی الکتریکی میکشند. چندی بعد "بابی ارل"، زن و دختر "آرمسترانگ" را تعقیب میکند و آنان را به گروگان میگیرد. "آرمسترانگ" و "تانی براون" به دنبال او میروند، مبارزهای سخت در میگیرد و "آرمسترانگ" و "براون"، "بابیارل" را به قتل میرسانند.
٭ قسمت اعظیم فیلم آنقدر کلیشهای و متعارف پیش میرود که تغییر قصه و ضربه آخر آن (بدل شدن سیاهپوست بیگناه به یک جانی خطرناک) بیشتر عصبانی کننده و فریب دهنده میشود تا شگفتی آور و سینمائی. بدین ترتیب در انتها آدم نمیداند فیلمی درباره تبعیض نژادی و فقدان عدالت اجتماعی دیده است یا یک اثر هیجانانگیز پر حادثه و پلیسی. از قدیمیترین شیوههای سینمائی هالیوود، هنوز همین افزودن یک پیچ در انتهای یک خط قصه به ظاهر هموار و یک دست است، بدون آنکه زمینهای چیده شده باشد یا در پرداخت صحنههای قبل تلنگری زده باشد. شیوه طبعاً هنوز کارساز است. اما این یکی آنقدر در فقدان زمینه اولیه و شوک ثانویه زیادهروی کرده است که نتیجه معکوس داده است. به جای شگفتی و هیجان، خندهدار بهنظر میرسد، با کرو کودایل و مرداب و همه آن حادثههای صحنههای آخر.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه